A hét végén a Margit híd rekonstrukciója első szakaszának zárásaként próbaterhelésre kerül sor, ezért a hídon nem közlekedhetnek a villamosok, az autóbuszok, de még a mentők vagy a rendőrautók sem. A mérések idején a gyalogosforgalom is korlátozottá válik: szombaton a pesti hídfő és a margitszigeti bejáró között, vasárnap pedig a budai hídfő és a szigeti bejáró között gyalogosok sem közlekedhetnek. Ezalatt a Margitsziget az Árpád híd felől közelíthető meg.

Vizsgázik a Margit híd a hétvégén 1
Vizsgázik a Margit híd a hétvégén 11


A pótlóbuszok és a 109-es, valamint a 91-es autóbuszcsalád a korábbiakban megszokott módon, a Lánchídon át közlekednek a Nyugati térig. Az éjszakai járatok 23.00 órától hajnali 4.30 óráig (mind vasárnapra, mind hétfőre virradóan) használhatják a déli útpályát.

November 8-án, hétfőn reggel 4.30 órától a körúti villamosok a teljes vonalon a végleges, középre helyezett síneken járnak; a margitszigeti megálló azonban még továbbra sem használható. A próbaterhelés eredményének kiértékelése után napokon belül megtörténik a híd ideiglenes forgalomba helyezése, tehát újra megnyílik a személygépkocsi-közlekedés lehetősége a Margit hídon.

A terhelés menete:

Vizsgázik a Margit híd a hétvégén 12


A Margit híd nem egyenesen köti össze Pestet és Budát, hanem a szigetcsúcsnál megtörik. Emiatt két, szerkezetileg szinte független hídból áll: az egyik a pesti Duna-parttól a szigetcsúcsig tart, a másik pedig a szigetcsúcstól a budai hídfőig. Ezért a terhelési próbát is két részletben végzik el: előbb a pesti, majd a budai hídrészen.

A Budapesti Műszaki és Gazdasági Egyetem szakértőinek bevonásával november 6-án, szombaton, a pesti oldalon fogják terhelni a hidat. Ez azt jelenti, hogy 24 darab, egyenként 30 tonna tömegű dömpert vezetnek a hídra, ahol azok több mint 10 órán keresztül fognak állni. Először azt mérik meg, hogy milyen változást idéz elő a hosszú ideig tartó, nyugalmi helyzetben lévő terhelés.

Ez után levonulnak a dömperek s a szakemberek a korábban felhelyezett nyúlásmérő bélyegek segítségével kielemzik az adatokat mind a terhelt, mind a terhelésmentes hídról. A nyúlásmérő bélyegek segítségével a mérnökök azt vizsgálják, hogy a hídszerkezet milyen alakváltozáson megy keresztül a terhelés során.

A vizsgálatokat vasárnap hasonló módon folytatják a budai oldalon.