4099. Ennyi Murciélago modell készült a Lamborghini Sant’Agata Bolognese-i gyárában. Az olasz sportkocsigyár ma jelentette be, hogy hivatalosan is a végéhez ért a típus gyártása. Igaz, az utolsó Murciélago, egy LP 670-4 Superveloce már május 11-én legördült a gyártósorról, de most tartottak emiatt egy kisebb ünnepséget a gyárban.
A 4099-es darabszámmal az egyik legnépszerűbb sportkocsi a Murciélago, amely egyben az eddigi legnagyobb darabszámban értékesített V12-es Lamborghini. Ehhez kapcsolódóan az ünnepség keretében egy kisebb kiállítást hoztak össze a V12-es Lamborghini modellekből, így felsorakozott a 350 GT, a Miura, a Countach és a Diablo is. Beszédében a cég vezetője, Stephan Winkelmann megerősítette, amiről reggel már írtunk, hogy érkezik a típus utódja.
A Murciélago, amely a Diablót váltotta le, 2001-ben mutatkozott be, V12-es motorral és négykerék-hajtással. Zárt és nyitott tetős roadster kivitelben is gyártották.
Az első generáció 6,2 literes, 580 lóerős motorral készült, majd később jött a továbbfejlesztett változat, a Murciélago LP 640, amelybe már 6,5 literes, 640 lóerős motor került. Idén mutatkozott be a Murciélago LP 670-4 Superveloce, amely a normál változatnál 100 kilóval könnyebb tömeggel, viszont 670 lóerős teljesítménnyel készült. Ez a modell már 3,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 342 km/óra.
A Murciélagót felhasználva épült a Lamborghini egyik legizgalmasabb limitált modellje, a Reventón is.