Turán Frigyes és Zsiros Gábor megkapta a belsőkamerás felvételt*, amely pályafutásuk legnagyobb esését rögzítette. A magyar páros egy gyári Ford Focus WRC-vel a hetedik helyen száguldott a rali-világbajnokság spanyol futamán, amikor a záró nap első szakaszán nagy sebességgel lerepült az útról. Az autó alaposan összetört, kigyulladt. A versenyzők szerencsére megúszták kisebb sérülésekkel, agyrázkódással, zúzódással, Turán Frici kulcscsonttörést szenvedett.
„Megnéztük egyszer, kétszer, sokszor, és az derült ki számunkra, hogy egyikünk sem hibázott, vagy ha úgy tetszik, mind a ketten hibáztunk” – mondta Turán Frici. „Zsiros Gabi azt adta vissza, amit a pályabejáráskor felírtunk, én pedig mindent úgy csináltam, ahogy ő mondta. Csakhogy rosszul írtuk fel azt a kanyart. Pontosabban én rosszul mondtam. Az autó aszfalton iszonyatosan felgyorsult, s a húsz méter, amit beírtunk az itinerbe, a verseny alatt eltűnt. Mire kimondta és hozzátette a következő információt, hogy „sima jobb, középen fékes”, már késő volt. Fékezve kellett volna a kanyarba érkezni, hogy a következő jobb háromba be tudjunk fordulni, de nem tudtunk…”
A felvételről az látszik, hogy amikor Frici fékezni kezd, szinte eltűnik mellettük a kanyar – egyértelmű volt, hogy esélyük sincs befordulni. Próbált még fékezni, meghúzta a kéziféket, majd balra még belekormányozott egy kicsit, hogy egyenesen repüljenek le az útról, ne boruljanak fel nagy tempónál. Tudat alatti mozdulat volt, de jól jött, mert így mindketten megúszták kisebb sérülésekkel.
„Az emlékezetemben továbbra is vannak fehér foltok. Az még megvan, hogy fékezek, belekormányozok, de azután az a legközelebbi emlékem, hogy Zsuzsi a feleségem és a barátok bejönnek a kórházba. A köztes két-három óra kimaradt. Pedig végig észnél voltam, hívtam a mérnököt, a feleségemet, beszéltem az orvossal, sőt, még a kocsi eloltásában is segédkeztem. Az orvos azt mondta, nem is kell erőltetni, mert a szervezetem így védekezik a trauma ellen – mesélte Frici.
A bukás
A páros már azt tervezi, mikor tudnának a lehető leghamarabb újra autóba ülni, tesztelni. Az év végi versenyek közül legalább az egyiken szeretnének rajthoz állni, mert az is nyilvánvalóvá vált számukra, hogy több tapasztalattal a hátuk mögött talán nem került volna homokszem a gépezetbe…
*A felvétel jogainak birtokosa a sorozat promótere, így azt nem lehet nyilvánosan közzétenni.