Giorgietto Giugiaro tervezte a Maserati Kubangot
2003-ban mutatkozott be a Kamal, majd elkészült ez a prototípus

2003-ban mutatkozott be a Kamal, majd elkészült ez a prototípus

2003-ban mutatkozott be a Kamal, majd elkészült ez a prototípus


A vártnál is sokkal jobb pénzügyi eredményt produkált a harmadik negyedévben a Chrysler. Sergio Marchionne, a Fiat- és Chrysler-csoport vezetője az eredmény nyomán kijelentette, ez lehetőséget biztosít, hogy a cég Alfa Romeo és Maserati márkanév alatt szabadidő-autót készítsen. Bemutatkozásuk 2014-re várható.

A Fiat-csoport, amely bizonyos feltételek teljesülése mellett a jövőben a Chrysler többségi tulajdonosa lesz, az amerikai részlegtől venné át az alapokat. A Chrysler-csoporthoz tartozó Jeep adná a négykerék-hajtáshoz megfelelő padlólemezt, amelyhez az Alfa esetében a Chrysler új V6-os benzinmotorját társítanák. Dízelmotor alkalmazására csak akkor kerülne sor, ha az autó iránti érdeklődés erőteljes lenne Európában.  

A Jeep adja az alapokat

A Jeep adja az alapokat

A Jeep adja az alapokat


Az igazi nagyágyú a Maserati SUV lenne, amelybe a márka többi modelljéhez hasonlóan Ferrari-motor kerülne. Elsőként a GranTurismo 4,7 literes V8-asát használnák, de később, amikor a Ferrari elkészül vele, hibrid motor alkalmazása is lehetséges.

Az Alfa-variáns a BMW és Mercedes olcsóbb kiviteleivel versenghetne, míg a Maserati a Porsche Cayenne ügyfélkörére rabolna rá. A tervek szerint az autókat a Chrysler gyárában, Detroitban készítenék, miután az első számú piac az Egyesült Államok.

Nem először kacérkodik prémium szabadidő-autó gyártásával a Fiat-csoport, korábban a Maserati és az Alfa Romeo és készített ilyen tanulmányautót, sőt az Alfa fejlesztését már el is kezdték, prototípusokat teszteltek, de végül a piaci bevezetés elmaradt.