Évek óta tudjuk, hogy a Volkswagen dolgozik villanyautó programján, amelynek egyik első modellje az elektromos Golf lesz. Az autót már nálunk is megmutatták, amikor Martin Winterkorn, a VW-konszern vezetője előadást tartott a Műszaki Egyetemen. A Volkswagen most nyilvánosságra hozta az autó részletes műszaki adatait.

Elárulta az elektromos Golfot a VW 1
Elárulta az elektromos Golfot a VW 35


Külsőre ugyanolyan, mint belső égésű motorral szerelt társai, és az orrába kerül a motor, amely az első kerekeket hajtja. A villanymotor, a sebességváltó és a differenciálmű együtt 80 kilót nyom. Az elektromos egység állandó teljesítménye 68 lóerő, de maximális teljesítménye eléri a 115 lóerőt is. A motor nyomatéka 270 Nm.

Az adatok nagyjából 1,6 literes dízelmotornak felelnek meg, így az autó menetdinamikája is hasonló. Persze nem teljesen, hiszen a villany-Golf 205 kilóval többet nyom, mint az említett motorral szerelt testvére, üresen 1545 kg.

Álló helyzetből száz km/órára 11,8 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége viszont csak 135 km/óra. A korlátozás szükséges a megfelelő hatótávolság biztosításához, hiszen nagy sebességű haladásnál drasztikusan nő az energiaszükséglet.

Elárulta az elektromos Golfot a VW 36


Az energiát lítiumion akkumulátor szolgáltatja, amely 30 modulból, illetve 180 cellából épül fel, teljesítménye 26,5 kilowattóra. A telepek a kardánalagútban, a hátsó ülések alatt és a csomagtartó padlója alatt kapnak helyet. A 375 kilós akkumulátor beszerelése mellett 275 literes csomagtartó marad szabadon.

A töltéshez szükséges csatlakozót stílusosan a hűtőmaszkon található VW jel kinyitásával lehet használni. Az elektromos Golf egyetlen feltöltéssel 150 kilométer távolságot tehet meg.

Az autó segít a vezetőnek, hogy minél alacsonyabban tartsa az energiafelhasználást és ezzel növelje a jármű hatótávolságát. Ehhez a fordulatszámmérő helyére szerelt teljesítménymérő és a sebességmérő közötti képernyőn kap információkat a vezető.

Elárulta az elektromos Golfot a VW 37


A sofőr négy beállítás (D-D3) közül választhat, hogy mennyire használja az autó az energia-visszatáplálást. Ha a vezető D-ben elveszi a lábát a gázpedálról, az autó finoman siklik, D3-ban viszont már fékez, hogy minél több energiát termeljen vissza.

Háromféle alapvető vezetési beállítás létezik, a Normal, a Comfort+ és a Range+, amelyek az autó dinamikáját és hatótávolságát alakítják. Comfort módban elérhető a maximális teljesítmény, így ekkor képes az autó 135 km/órával is haladni, Normal módban viszont csak 89 lóerőt kap a vezető, ami 115 km/órára elég, a Range+ esetében a motorteljesítményt 68 lóerőnél maximálják, a csúcssebesség 105 km/órára csökken.

Az autó 2013-ra elkészül, de csak 2014-ben kerül piacra. Várhatóan addigra már lesz villanyautó a VW kínálatában, hiszen a tervek szerint az Up három év múlva megvásárolható lesz ezzel a technológiával.