Az igazi téllel bíró országokban az utcai parkolás után a legtöbbeknek a reggeli indulás egy kiadós jégkaparással kezdődik. A fűtött szélvédő megoldást jelent, de azt kevés autógyár kínálja. A Volkswagen most egy új módszeren dolgozik, amely megoldja ezt a problémát.
A Braunschweigben található Fraunhofer Intézettel közösen kidolgozott megoldás lényege, hogy megakadályozzák, hogy a hő távozzon az üvegből. A titok nyitja egy papírvékony, átlátszó ón-oxid réteg felvitele, amely megakadályozza a kisugárzást, vagyis az üvegben tárolt hő nem fordítódik a levegő melegítésére. Az üveg így nem hűl ki, nem jut el a harmatpontra, ahol víztartalom kicsapódna rá. A Volkswagen szerint akár -18 Celsius-fokos hőmérsékletig is működőképes a megoldás.
„A „Low-E coating” néven futó bevonat nem tudja teljesen megszüntetni a jégképződést és a kondenzációt, de jelentősen csökkenti a valószínűségét, hogy megtörténik” – mondta el Thomas Drescher, a Volkswagen egyik szakembere, aki hozzátette, a cél az, hogy az új szélvédőt általánossá tegyék a konszern teljes kínálatában.
Erre azonban még várni kell, ugyanis van néhány probléma, amit a fejlesztőknek meg kell oldaniuk. Az egyik, hogy az új bevonat rontja a rádió és a mobiltelefon vételét. Drescher azonban biztos a sikerben, szerinte csak idő kérdése és megoldják a feladatot.