525 lóerő a Mercedes CLS sport változatában 1
525 lóerő a Mercedes CLS sport változatában 39


Október elején, a Párizsi Autószalonon leplezte le a Mercedes új négyajtós kupéját, amelyről időközben bejelentették, hogy kombi is készül. Arra még kell várni egy-két évet, viszont a héten megnyílt Los Angeles-i Autoshow-n a német gyártó kiállította a CLS sportváltozatát, a CLS63 AMG-t.

Bár a neve még a régi, ahogy a nemrég bemutatott S és CL63-as modellekben, itt sem a korábbi 6,2 literes szívómotor kerül az autóba, hanem egy új fejlesztésű, 5,5 literes dupla turbós. Hogy fenntartsák a status quót, a méretben és árban a CL és S alatt álló CLS számára a motort kissé visszafogták.

Ezt azt jelenti, hogy alapkivitelben a motor „csak” 525 lóerős, míg maximális nyomatéka 700 Nm. (A korábbi CLS63 AMG 514 lóerős volt.) Ha az ügyfél megrendeli a sport csomagot, akkor a turbónyomás emelésével 558 LE és 800 Nm szabadul fel. A nagyobb modellek ezt nyújtják alapból és innen lépnek tovább a sport csomaggal.
 

525 lóerő a Mercedes CLS sport változatában 40


Persze panaszra nincs ok, a CLS63 AMG így is nagyon gyors, a sprintideje 4,4 másodperc, míg a végsebessége elektronikus korlátozással 250 km/óra. A sport csomaggal az előbbi érték 4,3 másodpercre, utóbbi 300 km/órára javul.

Nemcsak a teljesítményre repültek rá az AMG fejlesztői, de a fogyasztás is számított az új motor elkészítésekor, így elődjéhez képest 30 százalékkal kevesebbet fogyaszt. Az autó vevőit ez vélhetően csak annyiban érdekli, hogy ennyivel hosszabb ideig kitart egy tank benzin.

A jobb fogyasztás elérésében a motor mellett a hétfokozatú automata váltó hangolása és motorleállító rendszer is segít. A sebességváltó a többféle automatikus módon túl manuálisan is kapcsolható, illetve rajtautomatikát is rejtettek el benne.

525 lóerő a Mercedes CLS sport változatában 41


Természetesen a bika motor mellé komoly teljesítményű fékrendszer, egyedi hangolású kormányzás és futómű is tartozik. A hátul légrugós (szintszabályozós) felfüggesztés adaptív, azaz az út és dinamikai adatok figyelembevételével változtat a csillapításon. Háromféle alaphangolás közül választhat a vezető, ahogy az ESP is három fokozatban variálható.

Küllemében is különleges az AMG modell, az orra ugyanúgy az SLS-ére emlékeztet, mint a hagyományos CLS modelleknél, de a motorháztető, a lökhárítók, az első sárvédők egyediek. Hátul kis szárny és a diffúzor utal a kiemelkedő teljesítményre, de a sportosságot igyekeznek hangsúlyozni a 19 colos kerékgarnitúra és a krómozott kipufogóvégek is. A normál xenon fényszórókon túl felárért a képeken látható full LED-es lámpák is elérhetőek.

Nem hagy kívánnivalót maga után az utastér sem, bár az ismert Mercedes-elemek köszönnek vissza, sikerült elérni, hogy a részletekből is süssön a sportosság.  A sportülések és a sportkormány mellett az átlagosnál több fémbetét, a zongoralakk és karbonbetétek alkalmazása jelzi az AMG munkáját.

Az új Mercedes-Benz CLS63 AMG jövő év közepén kerül a kereskedésekbe.