A Honda bemutatta a Fit EV Conceptet, amit mi Jazz elektromos tanulmánynak hívhatunk. Bár egyelőre csak kiállítási tárgy az autó, de a japán autógyár nyilvánvalóvá tette, hogy a szeptemberben bemutatott hibrid variáns után a villanymotoros kivitel is sorozatgyártásba kerül.
A villanymotor a Honda FCX Clarity üzemanyagcellás modelljéből származik, de az energia itt lítiumionos akkumulátorból érkezik. A motor teljesítményét nem árulta el a Honda, az FCX-ben 136 lóerős. A Jazz elektromos változata 145 km/órás csúcssebességre képes. Egyetlen feltöltéssel – a különböző szabványok szerint – 112-160 kilométeres távolságot képes megtenni a jármű.
A hatótávolságot jelentősen befolyásolja az autó használata, amit a Honda CR-Z-ben bemutatott, hárommódozatú elektromos hajtás állításával lehet szabályozni. Így a normál mellett kapcsolható a fogyasztásra optimalizált Econ és a vezetési élményt támogató Sport mód is. Econ állásban 17 százalékkal nő a hatótávolság a normál állapothoz képest. Sportba kapcsolva viszont a Honda állítása szerint úgy megy az autó, mintha 2,0 literes benzinmotor lenne benne.
Ezen túlmenően az elektronika tanácsokkal is ellátja a vezetőt, hogy növelje a hatótávolságot, így például jelez, ha feleslegesen működik a légkondicionáló. A Honda egy olyan rendszert is kínál az autóhoz, amellyel internet- és mobiltelefon-hálózatok használata nélkül elérhető okos telefonnal, illetve számítógéppel, amely eszközökről ellenőrizhető a telep töltöttsége vagy bekapcsolható a légkondicionáló.
Az akkumulátorok feltöltése hat órát vesz igénybe a nálunk használt hálózatban, Amerikában, a 120 voltos hálózaton 12 óráig kell tölteni.
Egyelőre a sorozatgyártású modell bemutatásának dátumát nem közölte a Honda, várhatóan 2011-2012-ben piacra kerülhet.