Mióta a Volkswagen tavaly januárban bemutatta a BlueSport tanulmányt, egyre-másra jelentek meg a pletykák, hogy Volkswagen, Audi vagy Porsche, esetleg mindhárom jelvénnyel kerül sorozatgyártásba a kocsi.
Bizonyossá vált, Porscheként biztosan megvásárolható lesz. A stuttgarti sportkocsigyár vezetője, Matthias Müller megerősítette, előrehaladott stádiumban van a kis, középmotoros roadster fejlesztése. A kétüléses autót a Porsche bázisán, Weissachban fejlesztik.
„Van egy modellünk, amely a BlueSoporton alapszik, de még nincs kész arra, hogy megmutassuk” – mondta Müller. „Nem fogjuk tanulmányként kiállítani ezt a kocsit, azért, hogy a jövőjéről döntsünk. A kezünkben van minden adat és információ, amire szükségünk van. Amikor először látható lesz, akkor már sorozatgyártásra kész modell lesz.”
Az autó a legendás Porsche 356-os szellemi örököse, alapját a Volkswagen MMB padlólemeze adja, amelyre a pletykák szerint 2013-ra készül el egy hasonló modell VW-jelvénnyel. A Porschénál már elkészültek a teljes méretű prototípusok, jelenleg az autó üzleti modelljét elemzik. Az új roadster 2012-re készülhet el.
Müller az is elárulta, hogy a cég dolgozik egy új négyhengeres boxermotoron, amely a Boxster és Cayman modellekbe kerül. Az új motor alapját a jelenleg létező blokk adja. A 2,4 liter hengerűrtartalmú motor szívó és turbófeltöltős kivitelben is elkészül. A vezető leszögezte, hogy a motor biztosan nem kerül majd be a következő generációs 911-esbe.
Arról is beszámolt, hogy már vezette a Panamera hibrid változatát. A V6-os benzin- és villanymotor kombinációja „hihetetlen teljesítményű”, de takarékos üzemben képes tisztán elektromos autóként is közlekedni. A telepei konnektorról is tölthetők.
Müller kifejtette, hogy az ő fejében nem a Panamera szerepel, mint egyetlen orrmotoros Porsche, de kupé és kabrió is van az ötletei között. Sőt, a nyújtott tengelytávú Panamerát sem zárná ki. A Porsche Panamera alapjaira épülő új 928-asról jó ideje pletykálnak. Viszont Müller nyilvánvalóvá tette, tekintve, hogy a Volkswagen-csoporthoz tartoznak, ahol kilenc márka van, ezért a tervek nem feltétlenül valósulhatnak meg, hiszen a Bentley érdekeit sem sérthetik.
A brit márkával a jövőben több közös megoldásuk is lehet. Együtt fejlesztik a konnektorról tölthető hibrid hajtást, ugyanakkor a Porsche mérnökei besegítenek a Bentley modellek végső finomhangolásába.