Impreza Concept néven állított ki tanulmányautót a Subaru Los Angelesben. Ez az, aminek a neve mutatja, azaz láthatjuk, a Subaru tervezői milyen irányban gondolkodnak a következő Impreza elkészítésénél. Elég valószínű, hogy szinte ugyanilyen lesz, mire sorozatgyártásba kerül. A hatszögletű hűtőmaszk például bizonyosan az új generációs Subaruk közös azonosítója lesz.
Az új Impreza a ma olyan divatos négyajtós kupé vonalat követi, ennek megfelelően erősen ívelt a tetőív. A kupés jelleget erősíti, hogy a hátsó kilincseket a hátsó oszlop mellé rejtették. Az elsők sem hivalkodóak, a karosszériába süllyesztve kaptak helyet. Érdekes, hogy a Subaru is átvette a Volvo modelleken látható lépcsős övvonalat, a sárvédőívek meg a Mazda6-éra emlékeztetnek. Összességében viszont semmivel sem összetéveszthető autó benyomását kelti.
Elődjéhez képest karcsúbb és elegánsabb az Impreza tanulmány, mérete azonban közel azonos, kissé nagyobb, mint most. A koncepció autó 4,52 méter hosszú, 1,82 méter széles, a tengelytávolsága pedig 2,63 méter. Belül négyüléses utasteret találunk, hátul is két fotelszerű helyet alakítottak ki. A belső a klasszikus amerikai autókat idézi hurkás üléseivel és a csöves műszerfalával.
Műszaki szempontból nincs újdonság, ahogy a Subarutól megszokott, ez az autó is négykerék-hajtású. A szimmetrikus összkerékhajtáshoz 2,0 literes boxermotorról érkezik az erő. A sebességváltó automata, fokozatosan változó áttételű.
Bőven van még idő addig, míg ezzel az autóval az utakon találkozunk, hiszen a jelenlegi Imprezát 2007-ben mutatta be a Subaru, vagyis még gyors modellciklus mellett is 2013-ban jöhet az utóda.