Öt év alatt 51,6 milliárd eurót, a magyar bruttó hazai termék több mint felét költi fejlesztésre a Volkswagen-konszern. A VW pénteki bejelentése szerint 41,3 milliárd eurót a gyártás bővítésére és modernizálására, a fennmaradó 10,3 milliárdot kutatás-fejlesztésre fordítják.
Külön programot dolgoztak ki az egyik legnagyobb és leggyorsabban fejlődő piacra, Kínára; az ázsiai országban 10,6 milliárdos beruházással erősítik a csoporthoz tartozó márkák pozícióját.
A 41,3 milliárdból az üzemek nagy részében felújítják a berendezéseket, és új gyárakat is nyitnak. A legtöbb beruházást Németországban hajtják végre, de például az Egyesült Államokban összeszerelő üzemet, Mexikóban pedig motorgyárat építenek.
A középtávú kutatás-fejlesztési terv szerint 2015-ig több tucat modellel bővül a csoporthoz tartozó márkák kínálata. A modellkínálat melletti másik fő fejlesztési területen, a motoroknál a VW új hibrid és tisztán elektromos hajtóművek bevezetésére, valamint nagyobb teljesítményű, kisebb fogyasztású és kisebb károsanyag-kibocsátású hagyományos motorok kidolgozására koncentrál.
A forintban számolva több mint 14 ezer milliárdos beruházás az úgynevezett 2018 Stratégia megvalósulását szolgálja. A stratégia célja, hogy 2018-ra a VW a Toyotát megelőzve a legnagyobb autóipari cég legyen, a tavalyi 6,3 millióról 10 millió fölé emelkedjen az eladott kocsik száma. A nagy vetélytárs Toyota tavaly még bő egymillióval vezetett, 7,8 millió autót értékesített. A VW az idén október végéig már 5,98 millió kocsit, a tavalyinál 12 százalékkal többet szállított le a vevőknek.
A VW-csoporthoz tartozik a Volkswagen, az Audi, a Škoda és a SEAT, a Lamborghini, a Porsche, a Bentley és a Bugatti autómárka. A társaságnak többségi részesedése van a teherautókat gyártó svéd Scania cégben, és kisebbségi tulajdonrésszel rendelkezik a MAN teherautókat gyártó vállalatban.
Forrás: MTI