Továbbfejlesztette 1,6-os dízelmotorját a Mazda. Az átdolgozott motor új, változó geometriájú turbófeltöltőt kapott, amely az előző generációs motornál alkalmazott feltöltőnél nagyobb hatásfokon működik.
A motor legnagyobb teljesítménye 115 LE, ami hat lóerővel több, mint az előző generáció esetében, sőt mindezt 400-zal alacsonyabb motorfordulatszám mellett. A maximális forgatónyomatéka 270 Nm az 1750-2700 fordulat/perc fordulatszám-tartományban, amely +30 Nm az elődhöz képest.
A továbbfejlesztett közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszer új piezo injektorokat kapott. Ezek 1600 bar nyomáson juttatják a hengerekbe az üzemanyagot, ami a befecskendezés pontosabb vezérlését teszi lehetővé, ez pedig nagyobb forgatónyomatékot, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményez.
Az átdolgozott motor vegyes ciklus szerinti átlagfogyasztása 4,4 liter/100 km, ami 2,2 százalékkal kevesebb, mint korábban. A CO2-kibocsátása pedig csupán 117 g/km. Kedvezőbb értékeivel megfelel az Euro 5-ös emissziós normáknak.
Az előző MZ-CD 1.6 motor adalékanyag segítségével égette el a részecskeszűrőben rekedt koromrészecskéket. Az átdolgozott dízelmotor oxidációs katalizátorral emeli meg a kipufogógáz hőmérsékletét, ezzel elősegíti a részecskék elégetését és lehetővé teszi, hogy a részecskeszűrő adalék nélkül üzemeljen. Az új, bevonattal ellátott koromrészecske-szűrő nem igényel karbantartást és jelentős mértékben csökkenti az üzemeltetési költségeket.
A motorhoz a jövőben nem öt-, hanem hatfokozatú sebességváltó tartozik, amely ugyanakkor három kilóval könnyebb, mint korábban. Emellett a motoron is spóroltak négy kilót, miután a dupla vezérműtengelyes megoldás helyett egy vezérműtengelyt és 16 helyett 8 szelepet használnak.