Hibrid, de nagyon gyors
Készül a széria modell

Készül a széria modell

Készül a szériamodell


Itt az első kép a sorozatgyártásra készülő új Porsche szupersportkocsiról. Persze nem igazi fotóról van szó, hanem egy 1:3-as anyagmodellről, amelyen épp a végső simításokat végzi az egyik tervező.
Ám így is látható, hogy a tanulmányhoz képest a szériaautón kissé eltérő orrspoiler és motorháztető lesz, ugyanakkor megtartják az oldalt kivezetett kipufogót, igaz, kettő helyett egy véggel.
 
A kép a Porsche mai közleményéhez tartozott, amelyben a Weissachban található fejlesztési központ modernizálásáról számolnak be. A 150 millió eurós (41 milliárd forint) beruházással új szélcsatorna és új formatervezési, illetve elektronikai integrációs központ épül, amelyekkel nőhet a gyár hatékonysága és versenyképessége. 

Hibrid, de nagyon gyors

Hibrid, de nagyon gyors

Hibrid, de nagyon gyors


A 918 Spydert márciusban mutatta be a Porsche. A koncepcióautó hibrid hajtást rejtett. A kétüléses sportkocsiban van egy 500 lóerős, V8-as benzinmotor is, ugyanakkor az első és a hátsó tengelyhez beépítettek egy-egy villanymotort, amelyek további 218 lóerős teljesítménnyel bírnak. A hajtást hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó teszi teljessé.

A hibrid hajtás 3,2 másodperc alatt százra gyorsítja a sportkocsit, amely akár 320 km/órás végsebességre képes. Az is igazán biztató, hogy kevesebb, mint 7 perc 30 másodperc alatt képes teljesíteni a Nürburgring nagy körét, a legendás Nordschleifét, ezzel gyorsabb, mint a Carrera GT.

Várhatóan 2012-re fejeződik be az autó fejlesztése, majd 2013-ban kerülhetnek az első darabok az ügyfelekhez. Az ára állítólag 650 000 euró (178 millió forint) lesz.