Mint arról korábban beszámoltunk, egy dúsgazdag üzletember, Michael Stoschek felkérte a Pininfarinát, hogy építsen neki egy modernkori Lancia Startost. Az első, még 2003-ban megszületett ötletből mostanra lett kész autó. Nemrég elvitték Fioranóba, ahol a Ferrari házi versenypályáján a sportkocsigyár elnöke kipróbálta a kocsit.

Kormányról kapcsolható sebességváltóval
Nagyon hasonlítanak

Nagyon hasonlítanak

Nagyon hasonlítanak


Nem véletlen, hogy a Ferrari vezetője érdeklődött az autó iránt, hiszen rajong a sportkocsikért, és ennek a darabnak egy Ferrari adja a műszaki tartalmat. Egy rövidített Ferrari F430-vázra készült karbonból az eredetire erősen hasonlító karosszéria. A kocsi orr- és farrésze az őshöz hasonlóan billenthető és megmaradt a bukósisakrostély-szerű első szélvédő is. A bukólámpákat azonban a mai kornak megfelelő hagyományos elemek váltották.  

Ugyanakkor a motor és a hajtás a Ferraritól származik, az új Stratost 540 lóerős, V8-as motor mozgatja. A menetdinamikával biztosan nincs gond, tekintve, hogy az F430 2,8 kg/LE arányához képest itt ez az érték 2,25, mivel a Stratos 108 kilóval könnyebb az F430-nál.

Stoschek eredetileg mindössze két autót kért, egyet magának és egyet a fiának, ám időközben engedélyt adott a Pininfarinának, hogy ha igény lenne rá, akkor egy maximum 25 darabos szériában gyárthassa az autót. Talán ez lehet Montezemolo látogatása mögött, hiszen egy ilyen sorozat elkészítéséhez már nem árt a Ferrari jóváhagyása sem.