Az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) elvégezte az Nissan elektromos autója, a Leaf szabvány szerinti besorolását. A Leaf az első elektromos autó, amelynél ezt megtették. Az EPA adatai szerint a jármű energiafelhasználása kombinált üzem mellett 2,7 literes benzinfogyasztásnak felel meg.

Nissan 2,7 literes fogyasztással 1
A csatlakozókat az orron lévő logó alá rejtették

A csatlakozókat az orron lévő logó alá rejtették

A csatlakozókat az orron lévő logó alá rejtették


Ami ugyan kevesebb, mint a Nissan által korábban jelzett fogyasztás, de a hagyományos autókkal szemben mindenképpen komoly fegyvertény, amit vélhetően nemcsak a szalonokban kötelező adattáblákon, de a reklámokban is viszontlátnak majd az amerikai fogyasztók. Azt vélhetően kevésbé kommunikálja a Nissan, hogy az autó hatótávolságát 117 kilométerben állapította meg az EPA. A Nissan ugyanis korábban 162 km távolságot adott meg. A különbség abból adódik, hogy a Nissan a Kaliforniában használatos szabályozást vette alapul, míg az EPA rendszere eltér attól.  

Az EPA az autó akkumulátorainak töltési idejét is felmérte és hét órában határozta meg az Európában szokásos hálózattal.

Az ügynökség az átlag mellett az autó városi és országúti fogyasztását is megadta, előbbi 2,6, utóbbi 2,2 literre adódik. Az autó ennek megfelelően a legmagasabb A+-os besorolást kapta. Ezt a besorolást a szalonokban el kell helyezni az autók ablakain, hogy a vevők egyértelműen tájékozódhassanak az adott jármű fogyasztásáról és károsanyag-kibocsátásáról. Az említett matricán az is szerepel, hogy az átlagmodellhez képest mennyivel költ többet vagy kevesebbet üzemanyagra öt év alatt a tulajdonos. Az A+ esetében 9100 dollár spórolást jelent.