A törvénytervezetet a parlamenti többséggel rendelkező két osztrák kormánypárt terjesztette be, így várhatóan a parlament teljes ülésén megkapja a szükséges támogatást. A törvénymódosítás jövő január 1-jén léphet életbe, de az adatbankhoz való hozzáférés érdekében Ausztriának még meg kell kötnie a szükséges egyezményeket az EUCARIS-ban részt vevő országokkal.
A törvény indoklása szerint jelenleg túlságosan nehéz a külföldi szabálysértők felelősségre vonása. Ez annak ellenére is így van, hogy a szabálysértési bírságok határon átnyúló behajtásáról szóló európai uniós egyezménnyel javult a helyzet. Jelenleg jogi okokból nem minden európai uniós ország hatóságai osztják meg a bírság behajtásához szükséges személyi adatokat Ausztriával, de az adatbázis segítségével a jövőben közvetlenül hozzáférnek azokhoz az osztrák hatóságok.
Ausztriában tavaly az egyezményben szereplő alsó összeghatárig, 70 euróra emelték a sebességkorlátozás legkevesebb 30 km/órás túllépéséért kiszabható büntetést. A külföldi autósok könnyebb felelősségre vonását szolgálja az is, hogy egyre több olyan közlekedési kamerát helyeznek üzembe, amely elölről is lefényképezi a gyorshajtókat. Így a fotókon nem csak a rendszám, hanem a vezető arca is látszik, több országban ugyanis csak így fogadja el a helyi rendőrség az osztrák feljelentést.
A szerdán elfogadott törvényjavaslat – az autó felségjelzésétől függetlenül – a korábbinál szigorúbban büntetné a sebességkorlátozások jelentős, 60-70 km/órás túllépését.
Forrás: MTI