Bár továbbra is a világ legnagyobb autógyártója, Európában jelentős visszaesést kénytelen elkönyvelni a Toyota. Sőt egy presztízsharcban is alulmaradt egyelőre.
Az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint 2010 első tíz hónapjában 11,279 millió személyautó kelt el Európában, ami 5,5 százalékos csökkenés a korábbi év azonos időszakával szemben.
A Toyota-csoport, vagyis a Toyota és Lexus együttesen 511 ezer járművet értékesített, ami 16,5 százalékkal kevesebb, mint egy éve. Ezzel a korábbi 5-ről 4,4 százalékra csökkent a piaci részesedésük.
Ezzel szemben a Hyundai és a hozzá tartozó Kia mindkét márkánál jelentős bővülést ért el. Együttesen 521 ezer személyautót jegyeznek, ami 4 százalékos bővülést takar 2009 év első tíz hónapjával szemben. A piaci részesedésük ennek megfelelően 4,1-ről 4,5 százalékra nőtt.
Mindez azt jelenti, hogy már nem a Toyota az első számú ázsiai autógyártó Európában. A legtöbben az utóbbi időszakban megszaporodott visszahívási akcióknak tudják be a csökkenést, hiszen a Toyota az emberek fejében a megbízható autóval azonosult. A dél-koreai konkurensek is ugyanerre az imázsra hajtanak a járművekre vonatkozó hétéves garanciával.
Lehet azonban, hogy más van a háttérben: a Toyota fő modelljei mind pályájuk vége felé tartanak, a Corolla és az Auris is négyéves, a Yaris már erősen kifutó jellegű és RAV4 sem mai gyerek már, miközben a másik oldalon egyre szélesülő, friss palettával találkozunk. Ha a Toyota említett modelljeiből elkészülnek az újak és akkor sem sikerül virítani, akkor majd hullnak a fejek.
Európa első számú autógyártója továbbra is a Volkswagen-csoport, amely 2,4 millió autót értékesített idén. Mögötte a PSA áll 1,5 millióval és a Renault-csoport 1,1 millióval.