A Porsche autógyár felügyelőbizottsága hozzájárult, hogy a vállalat elkészítsen egy kisebb, olcsóbb szabadidő-autót. Az új modell első számú feladata, hogy olyan fiatal vásárlóknak kínáljanak alternatívát, aki számára a Cayenne túl drága lenne, amely amúgy a Porsche legkelendőbb modellje.
Bernhard Maier, a Porsche AG értékesítési és marketingvezetője még a hónap elején beszélt arról, hogy a Volkswagen-konszern egy másik márkájának technikáját használva építenének egy kisebb terepjárót.
Azt a pletykát egyelőre nem erősítették meg, hogy az Audi Q5 padlólemezét használnák az egyelőre mindenütt csak Cajunnak nevezett modellhez, amely állítólag 2013-ra készülhet el. Azt viszont nyilvánvalóvá tette Maier, hogy a kisebb szabadidő-autó lehet a megfelelő út a Porsche bevételeinek növeléséhez, hogy kövessék a Volkswagen-konszern növekedési stratégiáját.
Martin Winterkorn, a VW-csoport vezetője korábban azt mondta, hogy a Porsche feladata, hogy 2014-re 150 000 személyautót értékesítsen, nagyjából megduplázva a jelenlegi eladásait, ugyanakkor jelentősen növelni kell a többi márkával az együttműködést a költségek csökkentésére.
Mint a VW szóvivője elárulta, Winterkorn hétfőn találkozott a Porsche munkásaival, akiknek kifejtette, hogy a stuttgarti gyár fejlesztheti a jövőben az alapokat a VW-csoport sportkocsijaihoz és luxusszedánjaihoz. A Porsche vezetője mindezt megerősítve nemrég elárulta, hogy a Porsche mérnökei együtt dolgoznak majd a jövőben a Bentley szakembereivel, a brit márka autóinak tökéletesítésén és a hibrid hajtás fejlesztésén is.
Épp ezért a Porsche 150 millió eurót költ a Weissachban található bázisára, hogy megerősítse a fejlesztőközpontot, ahol többek között új szélcsatornát is építenek.
A Porsche mindenképpen komoly növekedés előtt áll, hiszen mind a 911, mind a Boxter/Cayman modelljei kifutófélben vannak, tehát hamarosan érkeznek az új típusok, amelyek mellé egy olcsóbb roadstert is tervez a cég.