70 százalékkal kevesebb Suzuki fogy 1
70 százalékkal kevesebb Suzuki fogy 337


3465 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon novemberben, ami minimálissal (+16 db) ugyan, de meghaladja a tavalyi év utolsó előtti hónapjának értékét. Ezzel immár az ötödik hónapja tart a piac növekedése a tavalyi adatokat figyelembe véve – derül ki a Data House adataiból.

Idén az első tizenegy hónapban 39 572 személyautó fogyott hazánkban 29,2 százalékkal kevesebb, mint egy éve, akkor is 55 879 darabnál tartott a számláló. Ebből már látható, hogy még egy kiemelkedően erős december esetén is bőven ötvenezer alatt marad a piac. Tavaly valamivel több mint hatvanezer autó kelt el, az azt megelőző években pedig 152 000, 171 000, 179 000 darab.

70 százalékkal kevesebb Suzuki fogy 338

*A negyedik negyedév adatai között a december nem szerepel.

Továbbra is a Ford a piacvezető márka hazánkban 4683 forgalomba helyezett járművel, míg mögötte a Škoda szerepel 4050 autóval. Mindkét márka igen érdekelt a belügyminisztérium autóbeszerzéseiben, előbbi főként járőrautókat, utóbbi nyomozói kocsikat szállít. A harmadik hely az Opelé, a negyedik a Volkswagené. Ez a négy márka adja az eladások 42 százalékát.

70 százalékkal kevesebb Suzuki fogy 339


A válság előtti uralkodó, a Suzuki sehol nincs. Jelenleg hetedik a hazai értékesítéseket összesítő listán, már tavaly sem szárnyalt a márka, de idén ahhoz képest is 69,48 százalékkal kevesebb autót adtak el idehaza. Ez számszerűleg 2158 darabot takar november végéig, míg tavaly ennyi idő alatt 4913 fogyott a főként Esztergomban gyártott autókból.  

Mint a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékeléséből kiderül: a személyautók piacán továbbra is a céges eladások a meghatározók, ezek aránya folyamatosan növekszik, és mostanra meghaladja a 65%-ot.

Mint látható is, az első négy helyen álló márka nagyon erős a flottákban, míg a Renault elsősorban a magánembereknél ér el sikereket, ezért is csak ötödik.

Ez a tendencia várhatóan mindaddig fennmarad, ameddig a magánvásárlók hitelfelvételi, illetve vásárlási kedve vissza nem tér, illetve ameddig a finanszírozói környezet barátságosabbá nem válik.

Forrás: Data House