Egyértelműen a Honda CRX (1. és 2. generáció) utódjának készült a Honda CR-Z, amely a formai hasonlóságon kívül nem sok azonosságot mutat elődjével. Sportos, de nem egy igazi rizsrakéta, mivel takarékos hibrid hajtás került bele.
A CR-Z-ben 1,5-ös, négyhengeres benzinmotor és egy aprócska elektromos erőforrás lapul. A sebességváltó és a benzinmotor közé szerelt villanymotor 14 lóerős teljesítményre képes, nyomatéka 78 Nm. Az úgynevezett IMA párhuzamos hibrid rendszer együttes teljesítménye 124 lóerő és nyomatéka 174 Nm. A CR-Z átlagfogyasztása 5,0 liter száz kilométerre vetítve.
A Honda azonban meghalhatta a panaszokat, mert bővíti a kocsi kínálatát. A japán gyár fejleszt egy új 1,6-os, négyhengeres turbómotort, amely a Jazz, a Civic és Accord modellbe is bekerülhet. A motor többféle teljesítménnyel készülhet, a CR-Z számára 160, a Civic számára 200 lóerővel.
Ezzel elkészülhet a CR-Z Type-R, amelynél nemcsak a benzinmotor lenne erősebb, de a villanymotor teljesítményét is nagyjából 50 lóerőre növelnék. Az együttesen 200 lóerős hibrid motorral szerelt CRZ küllemét könnyedén elképzelhetjük, hiszen a Mugen már kínál hozzá sportcsomagot. De az USA-ban már látható volt a Honda CR-Z Hybrid R Conceptje is.