Amikor hat éve bemutatkozott a Chrysler 300C, egyértelműen az emberek érzelmeire alapozta sikerét. A kőkemény kiállású gép a benne ülőnek magabiztosságot adott, a nézelődőben viszont vágyat vagy utálatot váltott ki. Kevesen maradnak közömbösek az unalmasnak nemigen nevezhető autóval kapcsolatosan. De az sokat elmond, hogy a rapsztár Snoop Doog volt az egyik reklámarca az autónak.

Jófiú lett a Chrysler 300C-ből 1
Jófiú lett a Chrysler 300C-ből 19


Ez azonban a múlt, az új Chrysler 300C megőrizte ugyan elődje formáját, de sokkal elegánsabb lett. Ebben szerepe van a bőkezűbben alkalmazott krómnak is, de sokkal inkább a karosszéria hajlításainak lágyabbra formázása, az új hűtőmaszk és fényszóró együttese biztosítja ezt a látványt. Természetesen nem hiányzik a ma már szinte kötelező LED-es nappali fény, amely itt a Chryslerre utalva egy C-t formáz.

Egyelőre az utastérről nincs fénykép, ám a hírek szerint a korábbinál jobb minőségű anyagok kerülnek bele. A fejlesztők sokat dolgoztak azon is, hogy igazán csendessé tegyék a belteret. Olyan szolgáltatásokkal bővül az autó kínálata, mint a hűtött-fűtött első ülések, a dupla napfénytető vagy a 8,4 colos képernyővel szerelt Garmin navigációs rendszer.

Kétféle motorral készül az USA-ban az autó. Az alapmotor a 3,6 literes V6-os 296 lóerővel, az erősebb a széleskörűen használt 5,7-es V8-as, 375 lóerővel. Mindkettőhöz ötfokozatú, automata sebességváltó tartozik. Alapkivitelben hátsókerék-hajtású a 300-as, de opcióként továbbra is rendelhető majd összkerékhajtás is.

Egyelőre a dízel változatról nem tudni, de bizonyosan lesz, hiszen az autó a Fiattal történt összebútorozás nyomán Lanciaként kapható lesz Európában. A januárban bemutatkozó, de hozzánk várhatóan 2012-ben érkező modell aligha lehetne sikeres csak benzinmotoros kínálattal.