Még áprilisban kötött együttműködési megállapodást a Renault-Nissan és a Daimler, amely szerint a három autógyár többek között az elektromos autók, valamint személygépkocsik mellett könnyű haszongépjárművek gyártásában szerzett tapasztalatait is megosztja egymással, emellett közösen fejleszt és alkalmaz majd dízel és benzin üzemű motorokat.
A kisautók gyártásában gyenge Daimler a Renault kompakt autók gyártásában szerzett tapasztalataiból profitálhat, a Renault-Nissan pedig a Daimler motorgyártás terén szerzett tapasztalatait hasznosíthatja az együttműködés keretében.
Már akkor hallani lehetett róla, hogy a Nissan luxusmárkája, az Infinti használhatna egyes Mercedes-motorokat. Az Autocar szerint a japánok nem is akármit, hanem a német márka legjobb benzinmotorjait is szeretnék, vagyis az AMG munkáit.
A brit lap szerint az egyik motor, amelyikről tárgyalnak az egy új 3,5 literes, V6-os turbós, 406 lóerős teljesítménnyel. De pletykálnak a 6,2 literes V8-as átadásáról is, amellyel az Infiniti M ellenfele lehetne a BMW M5-nek és a Mercedes E63 AMG-nek.
Ám nemcsak motorokról van szó, komplett AMG-rendszereket átvenne az Infiniti, azaz a futómű és fékek is átkerülhetnének. Sőt a távolabbi jövőben a padlólemezeket is megoszthatja egymással a két márka.
Bár elsőre úgy tűnhet, a Mercedes csak veszíthet titkai és technológiája kiárusításával, de a német gyártónak égető szüksége van rá, hogy fejlesztési költségeit megossza. E nélkül nem bírhatja hosszú távon a Volkswagen-csoport vagy a Toyota támasztotta a versenyt. Ne feledjük, előbbihez tartozik a Bentley és a Porsche, utóbbi pedig a Lexust is gyártja és éves gyártási számaik (konszern) sokkal magasabbak. Azaz az egy-egy új technológiába ölt eurómilliók több modellre oszlanak el.