Azt már tudjuk, hogy a Lada középtávú jövőjét egy, a Dacia Loganra épült autó adja, de a közeljövőben még saját anyagból dolgoznak. A klasszikus modellek – a Samara és a kocka Lada, amelyek még mindig készülnek Togliattiban – leváltására olcsó modellt dolgozott ki a Ladát gyártó AutoVAZ. A Lada Granta jövőre kerül piacra.
Az autó – amelyet a Fiattal közösen tervezett az orosz gyár – nyugati beszállítók alkatrészeit használja majd. Elérhető lesz benne blokkolásgátló és menetstabilizáló is, amit a Bosch szállít, a japán Takata Corporationtól érkeznek a légzsákok és a biztonsági övek, a francia Valeo Visteon szerződött a hűtők, a fűtés, az ablakemelők, a zárak elkészítésére. Az AutoVAZ vezetői ugyanis szeretnének egy versenyképes autót összehozni.
Az autó olcsóságát az adja, hogy a padlólemez a Kalinánál használt elem, de számos más alkatrészt is átvesznek. Az autó 70 százaléka a Kalinából származik. Készül hozzá viszont új 1,6-os, 16 szelepes benzinmotor.
Egyelőre az autó árát nem tudni, de helyi szakértők nagyjából 220 000 rubelre (1,48 millió forint) teszik, ami igen olcsó, ha figyelembe vesszük, hogy a Kalina 262 000-be kerül és a Dacia Loganért 319 000-et kérnek.
A 2190-es kódnevű autó nevét a nagyközönség találhatta ki, 50 ezren vették részt az internetes névkeresésben. A Granta nevet kitaláló szerencsés a Kalina szedán jubileumi, huszonhat milliomodik példányát kapta ajándékba.