Alig pár napja, hogy a Ferrari bemutatta a 458 Italia modell kupás változatát, a Challenge-et, most itt egy újabb versenyautó az olasz sportkocsigyártól. Egyelőre azonban csak kémfotóról ismerhetjük. Ennek az autónak is a 458 az alapja, de ez a GT2-es szabályoknak megfelelően épült.

A Risi Competizione versenyzője Jaime Melo teszteli az autót Fioránóban
A 458 Challenge kupasorozatra készül

A 458 Challenge kupasorozatra készül

A 458 Challenge kupasorozatra készül


Vagyis szemben a Challenge-dzsel, amely az erre az autóra kitalált márkasorozatban indul, az új autó más típusokkal harcol a győzelemét. Többek között a Le Mans-i 24 órás versenyen kell legyőzni a GT2-es Porschékat, Lamborghiniket. Láthatóan csak az alapokat adta az utcai modell, a karosszériát jelentősen módosították.

Hivatalos adat egyelőre nincs az autó műszaki tartalmáról, de a pletykák szerint a motorja nem az utcai és a Challenge modellekben használt széria 4,5 literes V8-as, hanem egy igazi versenymotor. Az elődjében, az F430 GT2-ben is használt 4,0 literes hengerűrtartalmút fejlesztik tovább. Ez azért kell, mert így a 4,0 liter alatti kategóriába kerül az autó.

Motorja így ugyan 70 lóerővel gyengébb, „csak” nagyjából 500 lóerő, de tekintve, hogy az autó eleve versenyautónak épül, a pályán sokkal gyorsabb. Nem is beszélve arról, hogy a tömege 1145 kilogramm szemben a Challenge 1218 kilós súlyával.

Sebességváltója sem az utcai hétfokozatú, dupla kuplungos elem, hanem a Hewland által szállított hatsebességes szekvenciális rendszerű elem. Felnijei 18 colosak, amelyekre természetesen versenyabroncs kerül.

Az ára igazán borsosnak ígérkezik. Miközben a 458 Challenge 245 000 euróba, azaz nagyjából 70 millióba (13 millióval több, mint az utcai) kerül, addig a GT2-es kivitel ára eléri a 130 millió forintot is.