Kínában az idén elérheti a 18 millió darabot a személygépkocsi-értékesítés, miután már novemberben 16,4 milliónál tartottak, ami 34 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Magyarországon november végéig 39 000 autó kelt el, vagyis négyszázszor kevesebb, mint az ázsiai országban. Úgyhogy a lakosság arányában is bőven jobb az 1,3 milliárd fős állam.
A kínai autógyártók csütörtöki közlése szerint az idei értékesítés 30 százalékkal haladhatja meg a tavalyit, s ez a legnagyobb növekedési ütem az egész világon. A kereslet különösen az év utolsó hónapjaiban ugrott meg, mert a kínai kormányzat adminisztrációs intézkedésekkel – például a rendszámtáblák regisztrációs díjának emelésével – valamilyen formában mérsékelni akarja a nagyvárosok gépjárműforgalmát az elviselhetetlen mértéket öltő dugók miatt.
Jövőre lejár az a kedvezmény is, amellyel a kormányzat támogatta az energiatakarékos, környezetbarát kocsik vásárlását, ami az autóvásárlás előrehozatalára késztette a vevőket. Emiatt a következő hónapokban várhatóan mérséklődik majd a kereslet növekedése, mert az idei óriási növekedés után nem nehéz megjósolni egy kisebbfajta visszaesést – vélik az elemzők.
Forrás: MTI