A Mitsubishi-konszern, illetve autós és elektronikai leányvállalatai közös kutatási projektről kötött együttműködési megállapodást az Új Energiák és Ipari Technológiák Fejlesztési Szervezetével (NEDO).
A Tokiói Technológiai Intézet tanácsadóként és jelentős finanszírozóként vesz részt e projektben, melynek célja az elektromos hajtású járműveket és azok lítiumion akkumulátorait hasznosító intelligens hálózati rendszer kifejlesztése.
A projekt keretében a Mitsubishi elektromos járműveket gyártó üzemében, Okazakiban megkezdődik a napelemes rendszerek, elektromos járművek és azok újrahasznosított lítiumion akkumulátorainak rendszerbe állítása.
Az akkumulátorokat a napelemes és hálózati rendszerek segítségével töltik fel, és egy üzemi energiavezérlő rendszert (FEMS) fejlesztenek ki, hogy optimalizálják az energiafelhasználást és takarékoskodjanak az energiával.
A projekt célja egy olyan rendszer kifejlesztése is, ami a töltési és felhasznált áram mennyiségét, valamint a töltés sebességét vezérli, így minimalizálva a járművek terhelését és lehetővé téve a járművek kiegészítő áramforrásként történő felhasználását. Vagyis, amikor az autókat nem használják, de a hálózatra kötötték azokat, az általuk tárolt energia visszatáplálható a hálózatba.
Japánban és világszerte mind több irodában és gyárban, sőt a háztartásokban is egyre elterjedtebb a napelemes rendszerek, az elektromos járművek és más elektromos elosztó rendszerek használata. Emiatt azonban fennáll az a veszély, hogy az áramingadozások és a megújuló forrásból származó többletáram instabillá teheti az elosztó rendszerek működését.
A mostani kutatás-fejlesztési munka felméri azokat a problémákat, amelyek a megújuló energia és az elektromos járművek széles körű használatával felléphetnek. A partnerek megvizsgálják az akkumulátorok felhasználói oldalon – a háztartásokban és gyárakban – történő telepítésének hatékonyságát és a szükséges technológiák kifejlesztésének lehetőségeit.
A Mitsubishi autós részlege főként az i-MiEV villanyautó fejlesztésével foglalkozik. Tanulmányozza az elektromos járművekből történő információátvitelt, a telepek lemerítés funkcióját, valamint az elektromos járművek és felszerelések közötti csatlakozási pontok továbbfejlesztését.
*PCS (Energia Szabályzó Alrendszer):
Elektromos berendezés, ami szabályozza az áramerősséget, a feszültséget és a felhasznált vagy betáplált áram frekvenciáját.
*FEMS (Üzemi Energiavezérlő Rendszer)
Elektromos és IT berendezés, ami az áramellátást és -felhasználást szabályozza a nagoyai üzem elosztó rendszere, valamint az újrahasznosított akkumulátorok, napelemes rendszerek és elektromos járművek között.