Hosszú beetetés után a BMW hivatalos közleményben mutatta be új sportmodelljét, az 1 M Coupét. Az autót, amelyhez az inspirációt az első, 25 évvel ezelőtti M3-as adta. Kis kompakt modell komoly teljesítménnyel. Persze az eltelt idő alatt az autók meghíztak, így a hasonló élményhez jelentős motorerő szükséges.
A kereskedésekbe 2011 tavaszán érkező autóba 3,0 literes, biturbó benzinmotor kerül. A teljesen alumíniummotor teljesítménye 340 lóerő, míg maximális nyomatéka 450 Nm. Híven az autót fejlesztő M GmbH filozófiájához, a motor magas fordulatszámig pörgethető, itt a vörös mező 7000-nél indul.
Rövid ideig a hathengeres soros motor túltöltéssel is működhet, ilyenkor plusz 50 Nm nyomaték ösztökéli jobb gyorsulásra a kupét. Ha a vezető ügyes, 4,9 másodperc alatt elérhető a 100 km/órás sebesség. Az 1 M Coupe végsebessége 250 km/óra elektronikusan korlátozva.
Csak hatfokozatú, manuális sebességváltóval készül az autó, amelynek hajtásában az aktuális M3-asból származó, változó zárású, önzáró differenciálmű is helyet kap, amely különösen gyors kanyarvételt tesz lehetővé. Ám nemcsak ezt emelték át az M3-asból, de a futóművet is, amelyet a Nürburgringen tesztelve igazítottak a mostani modellhez.
Összehasonlítva az eddigi Egyes csúcsmodellel, elöl 71, hátul 46 milliméterrel szélesebb a kocsi nyomtávja. Az új modell 1495 kilót nyom, ami 35-tel kevesebb a 135i-nél, főként a speciális, könnyebb tetőkialakításnak köszönhetően.
A karosszéria számos látványos elemmel gazdagodott a normál Egyes modellekhez képest. Így egyediek a lökhárítók, a visszapillantók, a sárvédők és a spoilerré formázott csomagtérfedél is. Három speciálisan ehhez az autóhoz kifejlesztett szín közül választhatnak a vevők, van fehér és fekete, illetve a képeken látható narancs.
Az utasteret narancsszínű cérnával díszített Alcantara teszi különlegessé, amelyből az ajtókra, a műszerfalra, a sebességváltóra és a kézifékkarra is jutott. Az üléseket hagyományos bőr borítja, szintén narancssárga varrással. A vezető M-es sportkormányt fog, M-es műszerfalat lát maga előtt, és M-es lábtartón pihentetheti bal lábát.
Az autón sorozatgyártásban először használják a BMW aerodinamikusainak legújabb fejlesztését, az úgynevezett légfüggönyt, amelyet elsőként a 2009-es Vision EfficientDynamics tanulmányon láthattunk. Ennek lényege, hogy javítja a légáramlást a kerékjáratoknál, amivel csökkenti a turbulenciát. Ezt úgy érik el, hogy az autó első spoilerén látható, szélső vékony nyílásokban beszívott levegőt csövekben a kerékjáratokba vezetik.
19 colos, elöl 245, hátul 265 mm széles abroncsokat viselő keréktárcsák díszítik az autót. Ezek a felnik az M GmbH termékei, eddig csak az M3-as volt elérhető a versenycsomagban, illetve a szintén pályára kitalált GTS-sorozatban. A kerekek mögött különösen nagy teljesítményű, úszónyerges fékrendszer lapul, elöl 360, hátul 350 mm-es, lyuggatott féktárcsákkal, nem meglepően az M3-astól átemelve.
Szerepel az autó kínálatában az M Drive gomb is, amelyet először a 2006-os M5-nél vezettek be. A kormányon elhelyezett gomb megnyomásával az autó a normál beállításoknál sportosabb hangolásra kapcsol. Ha lehet, még élénkebben reagál a gázpedállal kiadott parancsokra. A BMW 1 M Coupéban természetesen számos elektronikai rendszer segíti a vezetőt, így van blokkolásgátló, fékasszisztens, visszagurulás-gátló, kanyarodási fékvezérlő, fékszárító, kipörgésgátló és menetstabilizáló.
Utóbbi nemcsak teljesen kikapcsolható, de létezik egy ún. M Dynamic állapota is, amely jobban engedi kipörögni a kerekeket, így jelentős keresztbecsúszást enged az autó farának, de végső esetben még beavatkozik. Ez nemcsak különösen képzett vezetőknek lehet jó, de havon, jégen ennek használatával irányíthatóbb a kocsi.
A BMW 1 M Coupe ára Németországban az adókkal együtt 50 500 euró, azaz 14 millió forint, ami igazán biztató, annak tekintetében, amit ezért a pénzért a kocsi kínál.