Miközben Amarokkal belépett a főként terepre kitalált pickupok piacára a Volkswagen, a Transportert is alkalmassá tette rossz útviszonyokhoz. A Rockton néven futó kivitel összkerékhajtású, negyedik generációs Haldex-rendszert használ. A hátul önzáró differenciálművel is felvértezett megoldás lényege, hogy normál használat mellett csak az egyik tengelyre jut a nyomatékból, ami javít a fogyasztáson, és csak szükség esetén aktív a 4×4.

Kisbusszal terepre 1
Kisbusszal terepre 15


Ám a hajtás mit sem érne, ha az abroncs nem megfelelő, ezért a Rockton terepgumit kap, miközben felakadni is nehezebben tud, hiszen 30 millimétert emeltek rajta a hagyományos modellekhez képest. Az erősebb rugókból és lengéscsillapítókból összeállított új futóműnek köszönhetően az autó teherbírása is jelentősen nőtt. Ahogy egy valóban terepen használt járműhöz illik, a motort, a sebességváltót és az üzemanyagtartályt masszív lemez védi az alsó behatástól.

A 140, illetve 180 lóerős dízelmotorral választható spéci Transporter külsőleg csak 16 colos kerekeiről ismerhető fel, belül viszont strapabíróbb, mosható borításai teszik érdekessé. A kocsihoz belső sínrendszer is rendelhető, amelyen többek között az amúgy raktérnek minősülő részbe kérhető pluszülések, asztal, hűtőláda mozgathatók, rögzíthetők.  

A Rockton nettó alapára 34 545 euró, 9,6 millió forint, ami nem kevés, de ez egy olyan szegmens, ahol nem mondhatni, hogy sok ajánlat közül lehetne válogatni, így árverseny sincs.