Egy fordos belső ember elárulta az Automotive Newsnak, amit régóta pletykálnak, vagyis, hogy a Ford új kis egyterűvel bővíti kínálatát. A jármű, amely a Fusion utódja, tanulmányként már ott lesz a 2011-es Genfi Autószalonon.
Az autó az Opel Merivával fog versenyezni, amely Európa legkedveltebb kis egyterűje. A kocsi jövő év végén kerül gyártásba és 2012 elején kezdik forgalmazni – tudta meg az újság. Az autó alapját a Ford B padlólemeze adja, amelyet a 2008-ban bemutatott Fiestánál is használnak, a kocsi neve várhatóan B-max lesz. Ez lesz a legkisebb tagja a Ford egyterű kínálatának, amelyet jelenleg a C-Max, az S-Max és a Galaxy alkotnak.
A jármű egyik nagy dobása, hogy tolóajtóval készül, ahogy a nemrég bemutatott C-Max páros is, ezzel szeretne a Ford ráígérni a Merivára, amely egymással szemben nyíló ajtókkal mutatkozott be. Ahogy a padlólemez, úgy a fő műszaki elemek, így a motor és a hajtás is a Fiestától érkezik. Ám ne csak a mai motorokra gondoljunk, addigra elkészülnek a Ford új EcoBoost motorjai, várhatóan 1,0 és 1,4 literes hengerűrtartalommal és turbófeltöltéssel.
Nem lesz egyszerű dolga a Fordnak, ha le akarja győzni a Merivát, amely 2003 óta az élen áll kategóriájában. Legjobb évében, 2007-ben 82 696 Fusion kelt el Európában, amellyel a kocsi második volt, ekkor a Merviából 132 715 fogyott – a Jato Dynamics piackutató szerint.
Időközben az eredetileg 2002-ben bemutatott Fusion kissé megöregedett és megelőzte a Citroën C3 Picasso és a Renault Modus is. Idén tíz hónap alatt már csak 30 577 kelt el belőle.
Az autót Romániában, Craiovában gyártják majd, a korábbi Daewoo-üzemben, amelyet 2008-ban szerzett meg a Ford. 2012-ig a gyár fejlesztésére 675 millió eurót fektet be a Ford, amely idén 8500 Transit Connect modellt állított elő a helyszínen. A terv szerint 2013-tól 150 000 B kategóriás modell készül itt.