Még mindig sokat jelent, ha egy autón az szerepel: made in Germany, de ez egyre többször nem olvasható majd a BMW-ken. A vállalat növelni tervezi a külföldön gyártott autói részarányát. „Jelenleg autóink 60 százalékát Németországban, 40 százalékát külföldön állítjuk elő. Középtávon 50-50 százalékos megosztásra kell berendezkednünk” – jelentette ki Frank-Peter Arndt termelési igazgató a Süddeutsche Zeitung szombati számában megjelent cikkben.
Az igazgató hangsúlyozta, hogy az arányt nem a belföldi munkahelyek kárára fogják módosítani. A német üzemekben eredetileg egymilliárd eurót meghaladó beruházást tervezett a BMW 2009-re és 2010-re, az összeget azonban azóta 1,5 milliárd euróra emelte.
Többek között növelni tervezi beruházásait az indiai piacon is a BMW. 2011-ben 8 ezer autó értékesítésére számít Indiában a bajor gyár, amit néhány év alatt 20 ezerre emel majd, és tervezi az X1 modell helyi gyártásának beindítását is.
A BMW nagy reményeket fűz a kínai piachoz, ahol szinte minden autógyár lendületesen növeli eladásait, így a BMW is több mint megduplázta értékesítéseit novemberben. „Arra azonban nem számíthatunk, hogy a kínai piac folyamatosan az elmúlt hónapokéhoz mérhető lendülettel bővül” – mutatott rá az igazgató.
Szakértők arra számítanak, hogy az idén már befejeződnek az állami autóvásárlás-ösztönző programok, és a mostanival éppen ellenkezőleg, többletterhekre kell majd számítaniuk a kínai autóvásárlóknak a fokozódó környezetszennyezés és a forgalmi dugók miatt.
Forrás: MTI