Németország legnagyobb tuningkiállításán, az Essen Motorshow-n nem a tőle megszokott nagy teljesítményű Mercedes-átalakítást mutatott be a Lorinser. A neves tuningcég egy izgalmas koncepcióautót állított ki. Az Easybrid egy átalakított smart fortwo.
Persze a kisautóra egyedi lökhárítókat, spoilereket, valamint 17 colos kerekeket szereltek, a lényeg nem kívül, hanem a karosszéria alatt, azaz főként a hátsó kerék mögött lapul. A Lorinser ötlete azoknál a járműveknél alkalmazható, ahol hátul dobfék van. Ezt átalakítva vagy a helyére kerül a villanymotor, amelyben az állórész tekercsei kerülnek a fékbetétek helyére és a dob perembe a mágnesek. Elektromos áram hatására a tekercsek körül kialakul a forgó mágneses mező, ami elkezdi forgatni az állandó mágneses dobot.
Ezzel a Lorinser elképzelése szerint főleg a kis és kompakt modellek hibriddé alakíthatóak. A Lorinser tervei között szerepel a Volkswagen Polo, a Renault Twingo és a Fiat 500 átalakítása is. Arról nem szól a közleményük, hogy a bemutatóautó, tehát a smart esetében hogyan oldották meg pontosan a hajtást, hiszen ott eleve a hátsó kereket hajtja a benzinmotor.
A beépített villanymotor 41 lóerős, amivel villanyautóként – mert a nagy nyomaték ezt lehetővé teszi – 30 kilométert képes megtenni a smart, de ha a benzinmotorral közösen használják, akkor 550 kilométerre juthat a hibrid jármű. Ha a vezető úgy dönt, használhatja csak a benzinmotort is.
Függően a típustól, a villanymotornak energiát biztosító akkumulátorok kerülhetnek a pótkerék helyére vagy a kocsi alá. A telepek tölthetők hagyományos 230 voltos hálózatról, de működés közben, lassításkor működik a visszatáplálás is.
2011 közepére ígéri a Lorinser, hogy a technológia megvásárolható lesz, de az ára még igencsak kérdéses. Az akkumulátorok magas ára miatt a Lorinser olyan rendszert szeretne kidolgozni, hogy az energiaszolgáltatóé lenne a telep, amit csak bérelne az ügyfél.