Úgy tűnik, a Murciélago utódja nem változtatja meg a világot, marad a már a Diablónál is ismert forma, csak mai jelleggel ötvözve. Legalábbis ez derül ki arról a fotóról, amit a Los Angeles-i Lamborghini Klub közölt a facebookon.

Marad a Murcielago formája
Három hegy a Reventón orrán

Három hegy a Reventón orrán

Három hegy a Reventón orrán


Ez az eddigi legjobb kémfotó az autóról, már ami a részleteket illeti. A formákat már nem álcázták, csak fekete fóliával takarták a karosszériát. Így aztán szabadon megfigyelhető például az autó orra, amelyről megállapítható, hogy egyértelműen a Reventóntól emelték át. Hasonlóak a fényszórók és itt is három csúcsban végződik az orrspoiler. Emellett azt is megnézhetjük, milyen formát kapott a kocsi oldalán található hatalmas szívónyílás.

Azt már korábbról tudjuk, hogy a várhatóan Aventador néven érkező autónál a súly/lóerő arány került előtérbe, de úgy, hogy a tömeget csökkentették, a teljesítményt pedig fokozták. A karbon központi vázra épülő sportkocsi 100 kilóval könnyebb elődjénél, miközben a karosszéria 70 százalékkal merevebb.

Marad a Murcielago formája

Marad a Murcielago formája

Marad a Murciélago formája


Motorja továbbra is 6,5 literes V12-es, a teljesítménye 700 lóerő, a maximális nyomatéka 690 Nm. Az erőátvitelben hétfokozatú, félautomata sebességváltó és négykerék-hajtás szerepel. Előbbi egy vadiúj fejlesztés és a dupla kuplungos rendszerűeket is veri kapcsolási sebességben. Az összkerékhajtás aktív, képes akár a nyomaték 100 százalékát a hátsó kerékre juttatni, előre maximum 60 százalék juthat.

Ennél a modellnél nem a csúcssebességet tartották a legfontosabb mutatónak, a fejlesztés során az irányíthatóságra és a gyorsulásra koncentráltak elsősorban. Ettől persze nem lesz lassú az Aventador, hiszen állítólag 350 km/órás csúcssebességre is képes, miközben a középmotoros fenevad 2,9 másodperc alatt gyorsul száz km/órára.

A Murciélago utódját jövő év elején, a Genfi Autószalonon láthatja először a nagyközönség, az értékesítés az év második felében indul.