Takarékos németek: ugyanazt a tanulmányt újra előadta a VW 1
Takarékos németek: ugyanazt a tanulmányt újra előadta a VW 17


A napokban a brit lapok örömmel írnak arról, hogy a Volkswagen elkészítette a jövő londoni taxiját. Formás, praktikus, tágas és nem szennyezi a környezetet. Mi kellhet ennél több? Mondjuk, hogy legyen alkalmas a közlekedésre és ne legyen életveszélyes.

Szegény britek megették a Volkswagen-gépezet sajtóközleményét.

Még áprilisban számoltunk be a Volkswagen Milano Taxi tanulmányról, amely igazán remek járgány. Villanymotor mozgatja, egyenletes teljesítménye 68 lóerő, ugyanakkor 115-ös csúcsra is képes. A lítiumion akkumulátorok miatt 1500 kilogrammra hízott autó 120 km/órás csúcssebességre képes. A telepek egyetlen feltöltésével 300 kilométert képes megtenni. Nem is kell több egy taxinak.

Takarékos németek: ugyanazt a tanulmányt újra előadta a VW 18


A 3,7 méteres járgányban a vezető mellett nincs ülés, ide kerülhetnek a hátul helyet foglaló utasok csomagjai. Vagyis az utasok ülése így egészen a kocsi farába kerülhetett, így hátul a luxuslimuzinoknak megfelelő lábhely van. Igazán remek.

Mindez ugyanígy van a London taxi koncepcióban is, de sajnos még valami, az, hogy csak kétajtós, baloldalt a sofőr, jobboldalt az utasok szállhatnak be. A London Taxi ugyanis balkormányos. Ez még talán a kisebbik baj, megszokják a vezetők, de az nehezen hihető, hogy az utasok értékelnék, hogy mindig az útra kellene kiszállniuk és nem a járdára.

A Volkswagen ugyanis nem tett mást, mint leporolta a Milánót, átfestette és „eladta” a briteknek is. Mi persze örülnénk, ha Budapestet ilyen frappáns taxik lepnék el, amire elvben lehetne is esély, hiszen 2013-tól már lesz sorozatgyártású villanyautója a Volkswagennek.