Várhatóan jövő ősszel bemutatkozik az Alfa Romeo új szedánja. A 159 utódjának szánt modell a Giulia nevet kaphatja és 2012-ben kerülhet a kereskedésekbe. A brit Autoexpress megrajzolta, milyennek is képzeljük a Hármas BMW ellenfelének szánt típust.
A 4,7 méteres autó a 8C Competizione sportkocsival elindított, majd igazi sorozatgyártásban a MiTo-nál és a Giuliettánál alkalmazott jegyekből építkezik. Az eredmény pedig igazán formás. A képen a csúcsváltozat, a Quadrifoglio változat látható, amelynek masszív sárvédői, sportos lökhárítója még inkább kihangsúlyozzák az autó sportos génjeit.
Bár korábban úgy hírlett, hogy a Giulia hátsókerék-hajtást kap, a legfrissebb hírek szerint ez mégsem történik meg. Az Alfa egyelőre nem fejleszt új padlólemezt, a Chryslernek meg nincs megfelelő, ezért inkább a Giuliettáét alakítják át. Talán az azt követő generációnál megtörténik a váltás. A Haldex-kuplungos összkerékhajtás azonban továbbra is rendelhető.
Azért, hogy az autó így is kiemelkedő vezetési élményt biztosítson, aktív karosszériadőlés-szabályozás kerül bele, ez automatikusan változtat a futómű hangolásán a kanyarokban. Ugyanakkor a csillapítás mértékét két fokozatban (sportos és kényelmes) a vezető is szabályozhatja. Az autónak része lesz a MiTo-nál és Giuliettánál már használt DNA rendszer, amellyel befolyásolható a kormányrásegítés és a gázreakció mértéke.
A motorpalettán feltűnik az 1,4-es turbómotor 170 lóerővel, de mellette szerepel majd a 159-ben már ismert 1750 TBi motor, de továbbfejlesztve, nagyjából 210 lóerős lehet. Továbbra is elérhető lesz az autó V6-os erőforrással, állítólag ennek alapját a Chrysler Pentastar motorja adja, amelyet azonban a Fiat MultiAir szelepvezérlési technikájával és közvetlen üzemanyag-befecskendezési rendszerével vérteznek fel. Nagyjából 300 lóerő körüli teljesítményt kínál majd.
Dízelből a fő vonalat a 2,0 literes motor jelenti majd, amely 140-180 lóerő közötti teljesítményekkel kerül a Giulia orrába. Emellett várható a jelenlegi 2,4 helyén egy új, 200 lóerő feletti teljesítményű motor bemutatása is.
A 2011-es Frankfurti Autószalonra várható Giulia először négyajtósként mutatkozik be, de viszonylag hamar érkezik a kombi is, hiszen Európában nagy igény van rá. A kombi nem lesz furgon, praktikusabb lesz a szedánnál, de csak amennyire a forma ezt engedi.