Leszállították a Ford első villanyautóit. Az első elektromos Transit Connectek az Egyesült Királyságban a kormány Ultraalacsony Szénkibocsátású Járműbemutató Flottájának tagjaként állnak szolgálatba.
A tisztán elektromos hajtású, nulla emissziójú Transit Connect Electric egy feltöltéssel 130 kilométert képes megtenni, így elsősorban az olyan flottaüzemeltetők számára ideális, akik kiszámítható távolságokra vállalnak fuvarokat, s a központban elvégezhetik a napi töltést.
Az autó tulajdonosai választhatnak, hogy a szabványos, 120 voltos hálózatról akarják-e feltölteni az akkumulátort, vagy inkább a 240 voltos töltőállomásról, amit jellemzően az üzemeltető telephelyén szerelnek fel, s amelyről hat óra alatt elvégezhető a teljes feltöltés. Mindkét töltőhöz hordozható kábel jár, így bármelyik feszültségről elvégezhető a feltöltés.
Az akkumulátorokat sikerült úgy elhelyezni a járműben, hogy sem az utastérből, sem pedig a raktérből nem vesz el helyet. A várakozások szerint a Johnson Controls-Saft akkumulátorának élettartama megegyezik az autó élettartamával. A jármű 120 km/órás csúcssebességre képes.
A Transit Connect akkumulátoros elektromos hajtásláncát az Azure Dynamics szállítja, s az autókat az az AM General gyártja, amely a HUMMER H1 és H2 mellett a cég katonai, HUMVEE modelljeit is készítette. A járművek 13 hónappal azt követően érkeztek meg az első megrendelőkhöz, hogy az érintett vállalatok bejelentették közös elhatározásukat egy nulla emissziójú autó kifejlesztésére.
A Transit Connect Electric azon öt alternatív hajtású jármű egyike, amelyeket a Ford a következő két évben bemutat: Európába várhatóan 2012 elején érkezik az új Focus elektromos változata, 2013-ig pedig további három Ford hibrid is elérhető lesz az európai márkakereskedésekben.