A Chevrolet a környező országok bevonásával felmérést készített a gépjárművek karbantartási szokásaival kapcsolatban, amiből kiderült, hogy a vezetők fokozott figyelmet fordítanak négykerekű kedvenceikre.
A kutatás eredménye szerint régió szerte hasonlóak a szokásaink. Úgy tűnik, hogy a napokban leesett hó és a csúszós utak nem lepték meg a sofőröket, hiszen már többségük késő ősszel lecserélte a nyári gumikat télire. A magyarok (76%), a szlovének (74%) és a szerbek (72%) bizonyultak ebből a szempontból a legelőrelátóbbnak, míg például a november végi kutatás idején a horvátoknak csupán 57 százaléka készítette fel autóját a téli utakra.
Amikor az autók karbantartásáról kérdeztek, kiderült, hogy az emberek jelentős része úgy véli, hogy ezen a területen jó munkát végez – a magyarok 65, a horvátok 60, a szerbek 66 százaléka legalább jó érdemjegyet adott magának az autója iránt tanúsított felelősségét firtató kérdésre, míg a szlovének szerényebben, inkább átlagosnak (40%) ítélték meg magukat.
Amikor a motorháztető alatti „piszkos ügyek” kerültek terítékre, kiderült, hogy a nők még mindig inkább a férfiakra bízzák, hogy ellenőrizzék a szükséges dolgokat. Igaz, ebből a szempontból a hazai nőkre büszkék lehetünk, hiszen 41 százalékuk gyakran nézett már be autója motorterébe, hogy megbizonyosodjon arról, minden rendben van-e. Ez az arány a környező országokban alacsonyabb, a horvátok 74, a szlovének 72, a szerbek 62 százaléka inkább az éves kötelező szervizre bízza a dolgot.
Bár azt hihetnénk, hogy a nők többet takarítanak, mint a férfiak, a kutatás szerint a hölgyek több mint fele csupán havi egy alakalommal mossa vagy mosatja le autóját, míg a férfiak kéthetente teszik ugyanezt. A szlovén autóvezetők ennél ritkábban – 60%-uk havonta -, míg a szerbek gyakrabban – 42%-uk hetente, 32%-uk kéthetente – takarítják ki gépjárműveiket.
A kutatásban részt vevő 11 országból 10 országban a nők körülbelül fele a kisméretű, városi autókat kedveli. Ehhez képest az a hagyományos feltételezés, miszerint a férfiak a gyors sportautókat kedvelik, nem állja meg a helyét, hiszen a kutatás szerint számukra fontosabb egy kényelmes családi autó és a költséghatékonyság. Itthon a megkérdezettek közel 80 százaléka a biztonsági funkciókat, az alacsony üzemanyag-fogyasztást és a kényelmet részesíti előnyben.
Azt már egy korábbi felmérésből tudjuk, hogy az autóvásárlásoknál a nők döntenek, még a férfiak autóvételeinek nyolcan százalékára is befolyással vannak.
A mostani felmérésben Magyarországon 500 ember véleményét hasonlították össze, míg összesen 11 országban – Magyarországon, Horvátországban, Szerbiában, Szlovéniában, Romániában, Bulgáriában, Csehországban, Szlovákiában, Észtországban és Litvániában – 4700 autóvezető vett részt a felmérésben.