Japánban bemutatkozott a harmadik generációs Vitz, a nálunk Yarisként ismert modell, amelyből eddig 3,5 millió darab fogyott. Az új Yaris sok tekintetben a Lexusnál már használt éles formákból építkezik, de teszi mindezt úgy, hogy elődje alapvető arányait nem hazudtolja meg.

Új Toyota Yaris 3,7 l fogyasztással 1
Új Toyota Yaris 3,7 l fogyasztással 17


Az új modell 3885 milliméter hosszú, ami kerek tíz centiméteres bővülést jelent. Ez azonban elsősorban a látványra ment el, mert a tengelytávolság csak ennek felével, 50 mm-rel nyúlt. Az utastér mérete 35 milliméterrel gazdagodott, aminek a hátul ülők örülhetnek, hiszen ezt a növekményt egy az egyben a hátsó lábtérben találjuk. Jobb sorsa lesz a vezetőnek is, akinek a korábbinál tágabb határok között állítható az ülése, hosszirányban és magasságban is.

A csomagtartó méretét nem árulta el a Toyota, de azt igen, hogy 145 milliméterrel mélyebb, ugyanakkor két részre osztották és a mélyebb rekesz egy pluszfedél felnyitása után használható. Azt azonban homály fedi, hogy mindezt a pótkerék megtartása mellett érték el, vagy annak kihagyásával.

Új Toyota Yaris 3,7 l fogyasztással 18


Világújdonság, hogy a Vitz első-oldalsó ablakai UV-szűrősek, képesek az ultraviola sugárzás 99 százalékának kiszűrésére. Az is újdonság, hogy az autót egyetlen első ablaktörlővel gyártják, és erre szerelik az ablakmosó fúvókát.

Japánban háromféle benzinmotor kerül a kocsiba, 1,0, 1,3 és 1,5 literes hengerűrtartalmakkal és sorban 69, 94, és 108 lóerős teljesítménnyel. Főként fokozatmentes, automata sebességváltóval társítják a motorokat, de a legerősebbhez van manuális szerkezet is. Ugyanakkor nemcsak elsőkerék-hajtással, de 4×4-es konfigurációval is kapható az autó. A legtakarékosabb variáns a motorleállító rendszerrel szerelt 1,3-as, amely átlagosan beéri 3,77 liter benzinnel is.  

Európában várhatóan a jelenleg is használt motorokkal mutatkozik be jövő év elején a Yaris, vagyis az 1,0 és 1,33-as benzinmotorok mellett 1,4-es turbódízel várható és csak elsőkerék-hajtás választható.
Az új Yaris különös könnyen manőverezhető lesz városi környezetben, mivel fordulókörének átmérője mindössze kilenc méter.

Az új Toyota Yaris premierje várhatóan a 2011-es Genfi Autószalonon lesz februárban.