Az utcai terepjárók és az öreg dízelüzemű járművek használatának korlátozását tervezi a párizsi városvezetés a környezetszennyezés visszaszorítására.
Denis Baupin, a polgármesteri hivatal környezetvédelmi tisztségviselője szerint ezek a „sportcélú haszonjárművek” jelentős tényezői a városi légszennyezésnek. „Azok a párizsiak, akik ilyen terepjárókat vezetnek, jobban teszik, ha eladják ezeket” – mondta az egyik helyi rádiónak adott interjújában.
A tervezetből még nem derül ki, hogy a 2011 vége vagy a rákövetkező év elején várható szabályozás milyen korlátozásokat jelent majd a nagyfogyasztású járművekre. A fővároshoz hasonló korlátozásokat fontolgatnak egyebek mellett Lyon, Grenoble és Aix-en-Provence vezetői is.
Londonban is létezik korlátozás az ilyen járművekre, nem tiltják használatukat, de magasabb behajtási díjjal és adókkal próbálják jobb belátásra bírni a tulajdonosokat és az autósvásárlás előtt állókat.
A fenti intézkedéssel párhuzamosan, jövő ősztől Önkiszolgáló elektromosautó-kölcsönző rendszert indítanak Párizsban. Ami érthető is, hiszen jelenleg a párizsiak 42 százalékának van autója, 16 százalékuk azonban kevesebb, mint havonta egyszer használja.