Afzal Kahn pár éve még azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy durván 150 millió forintért megvásárolta az F1 feliratú rendszámot Nagy-Britanniában, hogy felszerelhesse McLaren SLR-jére.

Dízel fenevad Range Roverből 1
Dízel fenevad Range Roverből 23


Már akkor is jól ment az úriember üzlete, a Project Kahn, amely nem más, mint egy tuningcég kifejezetten gazdag ügyfelek számára, egyedi megoldásokkal olyan autókra, mint Maybach, Bugatti, Ferrari stb.

Tekintve, hogy a Project Kahn központja Nagy-Britanniában, Leeds környékén található, a Range Rover sem marad ki a módosított autók közül. Ehhez a munkához a cégnek sikerült megnyernie egy igazi nagyágyút, a Forma-1-ben is érdekelt Cosworth-szal dolgoznak együtt.

Korábban átalakították a benzinmotorral szerelt változatot, újabban viszont a Range Rover legújabb, a márka 40. születésnapjára született és nyáron bemutatott modellel babráltak.

Dízel fenevad Range Roverből 24


Ebben szintén V8-as motor lapul, de dízel. A dupla turbós blokk a sorozatgyártású modellekben 313 lóerős. A Cosworth beavatkozása nyomán viszont 500 lóerőt produkál, nem véletlenül RS500 az átalakított autó neve. Bár azt nem hozták nyilvánosságra, hogy az eredetileg 700 Nm nyomaték mennyit javult, de látva a teljesítményfokozás mértékét, könnyedén elképzelhető az 1000 Nm-es érték is. Ilyenkor persze már nem árt gondolkozni azon, hogy a nyolcfokozatú automata sebességváltó és a differenciálművek bírják-e a gyűrődést. A Cosworth egyéves garanciája azonban jó biztosíték erre.

Dízel fenevad Range Roverből 25


A csúcstechnika a cégtulajdonos és főtervező, Afzal Kahn által megálmodott külső mögött bújik meg. Egyedi lökhárítók, küszöbök, 22 colos kerekek és a Cosworth sportkipufogója varázsolja az átlagnál sportosabbá a Range Rovert, megtartva annak eleganciáját.

Miközben Kahn szakemberei különleges kivitelű bőrrel vonták be az üléseket, az ajtókat és a kormányt, a Cosworth szállította az egyedi fémdíszítéseket, amelyből jutott többek között a műszerfalra, az ajtókra és küszöbökre is.

A kérdés csupán már csak az, minek öl valaki egy dízelbe ennyi pénzt, amikor választhat benzinmotort kompresszorral és akár 600 lóerős teljesítménnyel is, mert olyat is kínál Kahn és a Cosworth.