Az új Porsche Cayenne már gyárilag is az egyik legsportosabb szabadidő-autó, de a Hamann úgy gondolta, mégsem eléggé. El is készítették válaszukat a „problémára”: komplett átalakítás, amelynek fő vonalát a külső morcosítása jelenti.

Vadítás az új Porsche Cayenne-hez 1
Vadítás az új Porsche Cayenne-hez 19


Új orrspoiler és motorháztető került a Porschéra, előbbi nagyobb hűtőnyílásaival, utóbbi kis dombjával erősíti a sportos hatást. De ugyanezt az érzetet fokozza az új hátsó szárny és a négy masszív kipufogóvég is. Aerodinamikai kiegészítőkből egyelőre ezek kérhetők, felnikből viszont sokféle közül lehet csemegézni. A Hamann 23 colos kovácsolt keréktárcsákat ajánl a hozzá illő 315-ös gumikkal.

A kellő hatás érdekében a légrugós felfüggesztés átprogramozása sem maradhat el, így a karosszéria 35 milliméterrel kerül közelebb az aszfalthoz. Erre már azért is szükség lehet, mert a Cayenne motorja a korábbinál erősebb.

Egyelőre a benzines motorokkal még dolgozik a német tuningcég, a 3,0 literes dízelhez viszont már kaphatók pluszlóerők. A sportkipufogó felszerelése és a számítógép átprogramozása után az eredeti 240 lóerő helyett 275 áll rendelkezésre. A V6-os maximális nyomatéka 550-ről 620 newtonméterre nőtt. Ezzel ugyan nem lesz a turbós Cayenne-ek ellenfele az autó, de rugalmasságban sokat fejlődött.

A teljes átalakítás részeként hamannos szőnyegek, alumíniumpedálok és lábtartó kerül az utastérbe, így nemcsak a leelőzöttek értékelhetik a másságot, de az utasok is.