Komoly napon van túl a 2011-es Dakar-rali mezőnye. Kedden a Tucumán-San Salvador de Jujuy közötti 731 kilométeres távot kellett legyűrniük a résztvevőknek. Ezen a napon a motorosok kapták a legnehezebb feladatot, hiszen nekik 521 kilométeres mért szakaszon kellett bizonyítaniuk, míg az autósok 500, a kamionosok 226 km-en vannak túl.
Ám nemcsak a hossza miatt rostálta meg a mezőnyt a harmadik szakasz, de az első felén kialakított navigációs rész is feladta néhányaknak a leckét. Köztük az összetettben vezető Cyril Despres-nek is. A francia eltévedt a 39. kilométer környékén, amivel nagyjából hat percet veszített. Ezt próbálta ledolgozni, keményen hajtott, de végül marad 2 perc 21 másodperc a győztes Marc Comával szemben, aki a szakasz végén már óvatosabban ment, hogy óvja a gumijait.
Coma mai elsőségével, ami pályafutása 12. szakaszgyőzelme, felzárkózott Despres mögé. A hátránya az összetett versenyben már csak 14 másodperc. A szakaszon Paulo Goncalves lett a harmadik, aki a szakasz első felén még vezetett is, kihasználva az egyre jobb BMW képességeit. A portugál ezzel a teljesítménnyel az összetettben is előre lépett a harmadik helyre.
„Valódi Dakar-nap volt a mai: az első részben sok navigációval, utána pedig főként gyors száguldással. Elégedett vagyok az állással. Kihasználtam, hogy Cyril Despres hibázott. Persze fontos szakaszt nyerni, de a célom, hogy a versenyt nyerjem meg.”
Ahogy az első két napon, ezúttal is a Volkswagené lett a szakaszgyőzelem az autósok mezőnyében, most azonban nem Carlos Sainz, hanem Nasser Al Attijah volt a leggyorsabb. A spanyol 25 másodperccel szorult csapattársa mögé. Ez volt a katari kilencedik szakaszgyőzelme dakaros pályafutása során, ám nem volt felhőtlenül boldog, ugyanis a korábbi napokhoz hasonlóan motorerő problémákra panaszkodott.
„Csalódott vagyok. Ugyanaz a problémánk volt, mint tegnap. Teljesen elment az erő 200 kilométer után. Nem tudom, miért” – mondta Attijah. „Másfél percet hoztam Carloson a szakasz első felén, de elvesztettem az előnyömet a technikás részen, ahol az egyes, kettes, hármas fokozatokat kellett használni. Meg kell oldanunk ezt a hibát. Nem érdekel az idő, a szakaszgyőzelem. Holnap jönnek a dűnék és a puha homok, és akkor már komoly gondban leszünk így.”
Mostani sikerével Attijah javított az összetettben, a szakaszon harmadikként végző Stephane Peterhanselt megelőzve felzárkózott a második helyre. A versenyben továbbra is Carlos Sainz vezet, akire holnap komoly feladat vár, vissza kell vernie a kilencszeres Dakar-győztes Peterhansel támadását. A BMW-s eddig azon dolgozott, hogy a gyors pályákon minimalizálja a veszteségeket és ne maradjon le túlságosan, hogy sivatagban – ahol elemében van – támadhasson.
Nem ment jól Vlagyimir Csaginnak tegnap, a cárnak becézett orosz csak ötödik lett, így az összetettbeli vezetést is elveszítette. Ez felbőszíthette, mert ma odacsapott. Míg eddig az élmezőny kiegyenlítetten haladt, most a kamazos 6 perc 45 másodperccel volt gyorsabb a legközelebbi üldözője, a csapattársa Firdaus Kabirovnál. Mindez annak fényében igazán nagy különbség, hogy a kamionosok feleakkora távot teljesítettek, mint a mezőny többi tagja. Csaginnak ez volt az 58. szakaszgyőzelme a világ legnehezebb tereprali versenyén, amellyel az összetettben is átvette a vezetést.
A 2011-es Dakar-rali eredménye a 3. szakasz után
Autósok:
Szakasz:
1. Nasszer Al-Attijah, Timo Gottschalk (Volkswagen) 3:42:20 ó
2. Carlos Sainz, Lucas Cruz (Volkswagen) 25 mp hátrány
3. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (BMW) 59 mp h.
Összetett:
1. Sainz, Cruz 9:12:05 ó
2. Al-Attijah, Timo Gottschalk 3:34 p. h.
2. Peterhansel, Cottret 4:19 p. h.
Motorosok:
Szakasz:
1. Marc Coma (KTM) 4:18:55 ó
2. Cyril Despres (KTM) 2:21 perc hátrány
3. Paulo Goncalves (BMW) 3:36 p. h.
Összetett:
1. Cyril Despres 9:38:58 ó
2. Marc Coma 14 mp h.
3. Rubén Faria 9:38 p. h.
Kamionosok:
Szakasz
1. Vlagyimir Csagin (Kamaz) 2:57:36
2. Firdaus Kabirov (Kamaz) 6:45 p. h.
3. Ales Loprais (Tatra) 6:50 p. h.
Összetett:
1. Vlagyimir csagin (Kamaz) 9:38:58
2. Firdaus Kabirov (Kamaz) 6:23 p. h
3. Ales Loprais (Tatra) 6:37 p. h.