Úgy tűnik, megindul a pénzgyártás a Bugattinál is. A Der Spiegel magazin hosszú cikkben foglalkozik a Bugatti Veyronnal, mint luxustárggyal, ám a szöveg végén érdekes részletet közöl. A német lap megtudta, hogy az autó nyugdíjazása után a márka következő modelljét az Audi A8 alapjaira építik. 2014-ben kerülhet piacra.
Nagyjából tavasz óta lehet tudni, hogy a Volkswagen-konszern vezetése engedélyezte az év elején bemutatott Galibier tanulmányautó nyomán egy utcai változat elkészítését. Ám egy olyan gyártónál, amely a világ leggyorsabb, legdrágább autóját főként kézzel gyártja, kissé furcsa egy kommersz padlólemez bevetése.
Persze érthető, hiszen a pletykák szerint a Volkswagen AG a horrorisztikus fejlesztési költségek miatt minden egyes eladott Bugattin 4-5 millió eurót bukik. A Veyron nem más, mint egy méregdrága reklám a német konszernnek.
Ám az új tervekben már egy hasznot hajtó modell szerepel, amely ellentétben a Veyronnal, nem összesen 300, hanem jóval nagyobb gyártási szám mellett, olcsóbban készülne. A meglévő padlólemez alkalmazása pedig jelentősen csökkentheti a költségeket.
Az ára persze kiemelkedő lenne, egy kissé a Maybach és a Rolls-Royce felett. Ezzel sokkal több tehetősnek lenne elérhető, mint a Veyron, de nem veszélyeztetve az árban bőséggel alatta maradó – szintén a VW-csoporthoz tartozó – Bentley-modellek eladásait.
Érdemes megjegyezni, hogy a Bentley csúcsmodellje, a Mulsanne is az A8-nál is alkalmazott padlólemezt alkalmazza, sőt számos futóműelem származik az A8 és A6 modellekből, és a vevőket ez nem zavarja. Az Audi-padlólemezzel elérhető a négykerék-hajtás beépítése is, amire szükség is van a tervezett 6-800 lóerős teljesítményszint mellett.
A Bugatti könnyedén felépítheti Audi-platformra a Galibier különleges karosszériáját és használhatja a Veyron 16 hengeres motorját, hogy megalkossa a világ legdrágább szedánját, amely vélhetően a legerősebb és leggyorsabb is lesz.