A MINI hivatalos közleményben tudatta, amint már jó ideje sejteni lehetett, azaz, hogy leszerződtették Dani Sordót. A spanyol pilóta lesz a korábban megszerzett Kris Meeke csapattársa 2011-ben.
„Fantasztikus lehetőség számomra, hogy részese lehetek ennek az új csapatnak. Biztos vagyok benne, hogy nagy jövő vár a MINI-re a sportban. Nagyon várom már a munkát Kris Meeke-vel, miután remek tesztet teljesítettünk novemberben Szardínián” – mondta Sordo.
Sordo hat évig versenyzett Citroënnel, előbb a Junior mezőnyben C2-essel, majd 2003-tól Xsara, illetve C4 WRC modellekkel. A 27 éves versenyző tökéletes második számú pilóta volt, soha nem hőzöngött emiatt. A legtöbbször esélye sem volt legyőzni hétszeres világbajnok csapattársát, de párszor a csapatérdek miatt vett vissza. Így bár 84 WRC futamon indult, egyetlen győzelmet sem szerzett. Dobogón 29-szer állt.
Jövőre a helyén Sebastien Ogier versenyez majd, aki Sebastien Loeb utódja lehet. A Citroënnek viszont nem volt elég pénze, hogy Sordónak is autót adjon, akár a második számú csapatban, a spanyol pedig nem tudott elég szponzort felhajtani.
Próbálkozott a Fordnál, ahol állítólag jóval kedvezőbb feltételeket ajánlottak, de így is fizetős pilóta lett volna. A MINI hívta és végül oda igazolt. Ezzel ugyan nem teljesíthet teljes idényt, hiszen jövőre nem minden versenyen indul a MINI, de legalább versenyezhet. Ha pedig 2012-re is szerződést kötnek, akár jól is elsülhet a dolog, amit David Richards, a Prodrive elnöke is megerősít:
„Dani még csak 27 éves, de már az egyik legtapasztaltabb versenyző a WRC-ben, aki az elmúlt öt évben a legmagasabb szinten versenyzett. Hiszek benne, hogy az új MINI WRC-vel és a megfelelő környezettel megteheti a következő lépést és 29 dobogós eredményéhez győzelmek társulhatnak és a bajnoki cím egyik várományosa lehet.”
Egyértelmű, hogy a MINI-nek a tapasztalata kell, persze nemcsak a versenytapasztalat, hanem az is, hogy a spanyol idén többször tesztelte a Citroën jövő évi versenyautóját. Sok-sok titkot vihet magával.