Csak egy sört ittam

A sör jó másnaposságra?

A sör jó másnaposságra?

A Magyar Sörgyártók Szövetsége évről évre aktív szerepet vállal az ittas vezetés elleni küzdelemben, ennek egyik eleme a JÓFEJ-kampány. A nemrég megújult www.jofej.info.hu weboldalon keresztül a több mint tízezer látogató közül mintegy kétezren csatlakoztak a JÓFEJek közösségéhez.

A regisztrált felhasználók megoszthatják egymással gondolataikat a témában, és egyéni profiljuk kialakításával saját maguk képviselhetik a józan felelős járművezetés pozitívumait. Olyan közösség alakult ki, amely nemcsak egyetért, de nyíltan fel is vállalja és hirdeti a józan, felelős járművezetés fontosságát.

A weboldalon tartott közvélemény-kutatásból kiderül, a szavazók 64,5%-a azonnal, egy életre bevonná a balesetet okozó sofőr jogosítványát, ha a szonda alkoholfogyasztást mutat. A szavazók 66,2%-a úgy véli, lenne visszatartó ereje, ha a gépkocsivezetői tanfolyamnak része lenne az alkohol vezetői képességekre gyakorolt hatásainak oktatása, szemléltetése is.

Több mint 1900-an vettek részt abban a szavazásban, amelyben a Józan Felelős Járművezetés Napját keresték. A szavazóknak majdnem a fele július 25-ét, Kristóf napját tartja a legalkalmasabbnak. Szent Kristóf az utazók védőszentje, névnapja pedig azon meleg nyári időszakra esik, amikor is különösen fontos a józanság megőrzése a járművezetők számára.

A sörszövetség a JÓFEJ program holnapján azt is megfogalmazta, ki is a Józan Felelős Járművezető. A JÓFEJ 7 ismérve az alkoholfogyasztással és közlekedéssel kapcsolatos legfontosabb jellemvonásokat írja le, így a fiatal felnőttek könnyebben azonosulhatnak a felelős alkoholfogyasztás és járművezetés eszméjével.

A JÓFEJ 7 ismérve:

1.    a kormány mögött mindig józan
2.    vigyáz saját és mások testi épségére
3.    segít másoknak is józan döntést hozni
4.    előre tervez, és már buli előtt tudja, hogyan fog épségben hazajutni
5.    bátran nemet mond a veszélyes helyzetekre
6.    tisztában van az alkohol hatásaival és saját korlátaival
7.    már a következő bulira is készül

„Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet a járművezetéssel és alkoholfogyasztással kapcsolatos felelős magatartás fontosságára, és a fiatal felnőttek körében követendő példaként jelenítsük meg az ittas vezetés elutasítását. JÓFEJ kampányunk fő üzenete, hogy az autóval, motorral szórakozni indulók vállalják a felelősséget önmagukért és a társaságért: ne fogyasszanak alkoholt, ha pedig mégis ittak, más módon – például tömegközlekedéssel – induljanak haza” – mondta Dr. Mádi László, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke.