A hétvégén a Ford bemutatta a Focus elektromos hajtású változatát. A leleplezéshez stílusos helyszínt választott a vállalat, a világ első számú elektronikai szakkiállítását, a CES-t (Consumer Electronics Show) Las Vegasban.
Külsőre az elektromos Focus alig különbözik a hamarosan a kereskedésekbe kerülő normál változatoktól. Amiről azonosítható, hogy a hűtőmaszk csak látszat, teljesen zárt, hiszen nincs mögötte hűtő, másfelől nincs kipufogója, míg a töltőnyílása a bal első sárvédőre került.
A járműbe 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotor és 23 kWh-os lítiumion akkumulátor kerül. Az elektromos Focus maximális sebessége 136 km/óra, ami lehetővé teszi, hogy ne csak városi használatra legyen alkalmas.
Bár azt egyelőre nem árulták el, hogy mekkora a jármű hatótávolsága, de a fejlesztés során a mérnökök többször is 160 km-s hatótávolságot adtak meg a prototípusok esetében. A Ford ugyanakkor közleményében leszögezi, hogy járművük energiafelhasználása l/100 km benzinfogyasztására átszámítva feleakkora, mint a Chevrolet Volt hasonló mutatója.
Ugyanakkor, hogy egy másik riválisnak is odaszúrjanak, azt mondják, a Focus akkumulátorának feltöltése feleannyi időbe – 4 órába – telik (240 V-os töltővel), mint a Nissan Leaf telepeinek 100 százalékos állapotba hozása. Ehhez persze egy speciális, a falra szerelhető töltőt is ad a Ford. Van azonban, ami nem ilyen rózsás, mégpedig az Amerikában szokványos 120 voltos konnektorral húsz óráig tart a telepek teljes feltöltése.
Az autó fedélzeti rendszerei képesek kommunikálni egy telefonra fejlesztett szoftverrel, amely nemcsak arra megfelelő, hogy kinyissa vele a tulajdonos az autó zárjait, de távolról ellenőrizheti, sőt vezérelheti a töltést is. Így lehetőség van rá, hogy akkor töltsön az autó, amikor olcsóbb az áram, de ehhez nem kell az autó mellett állni.
Az új elektromos Ford Focus még az év vége előtt kereskedelmi forgalomba kerül az Egyesült Államokban, de Európába csak 2012-ben érkezik, addigra viszont már a Transit Connect villanymotoros kivitele is kapható lesz. A Ford zöldülése során az új Focus elektromos verziója mellett 2013-ig három további hibrid hajtású modell is bekerül a kínálatba. Ezek várhatóan a Mondeo, a C-Max és a jövőre bemutatkozó új, kis egyterű, a B-Max lehetnek.
&feature=player_embedded