Aho

Száguldó labor a Porschétól 1
Száguldó labor a Porschétól 25


gy arra számítani lehetett, a Porsche versenyautónak átalakítva mutatta be Detroitban a jövőben érkező új szupersportkocsiját. A 918-ast tavaly láttuk először, még nyitott tetővel és hibrid hajtással.

Az alapot itt is szénszálas műanyagból készült központi cella adja, erre került az új külső. A jármű karosszériája nagy vonalakban változatlan, de immár teljesen zárt. Az ajtók azonban újak, nem hagyományosan, hanem felfelé nyílnak. Ezen túlmenően egy versenyautónak megfelelően komoly szárny került hátulra, míg néhány kiegészítő spoiler előre.

Megtartották a hibrid hajtást is, de továbbfejlesztve, immár az élesben is próbált 911 GT3 R hybrid versenyautóban szerzett tapasztalatokkal felvértezett rendszer került a 918-ba. Az új rendszer immár erősebb, mint az utcai autónak épült korábbi koncepció, de a fő különbség az energiatárolásban rejlik.

Száguldó labor a Porschétól 26


A középre beépített V8-as az RS Spyder, a Porsche Le Mans-i versenyautójának továbbfejlesztett motorja. Teljesítménye 563 LE, és a hátsó kerekeket hajtja, eközben egy-egy villanymotor pörgeti az elsőket, együttesen 204 LE teljesítménnyel. Azaz a Porsche 918 RSR vezetője 767 lóerőnek parancsol, hatfokozatú sebességváltót kapcsolgatva.  

Újdonság, hogy a villanymotorok számára az energiát nem akkumulátorban, hanem anno a Williams Forma-1-es csapattól megszerzett technológiával, lendkerékkel tárolják. Ez igazából egy villanymotor, amelynek tengelye percenként 36 000-et forog, akkor kap gerjesztést, amikor lassít az autó és az első tengely villanymotorjai generátorként áramot pumpálnak vissza és felpörgetik. A lendkerék az utasülés helyére került.

Száguldó labor a Porschétól 27


Nem automatikus a lendkerékben tárolt energia felhasználása, hanem a vezető gombnyomásra vetheti be a pluszenergiát. Ha a rendszer teljesen feltöltött állapotban van, akkor nyolc másodpercig használható a pluszteljesítmény.
Ez jól jöhet előzéskor, de versenyhelyzetben arra is használható, hogy csökkenjen a jármű fogyasztása, ami egy hosszú távú versenyen nem elhanyagolható körülmény.

Nem véletlenül utal erre a részletre közleményében a Porsche, hiszen van rá esély, hogy egy két éven belül a márka visszatér a Le Mans-i 24 órás viadalra, ahol továbbra is a Porschénak van a legtöbb, 16 abszolút győzelme.

A 918 RSR 22-es rajtszáma is egy Le Mans-i győzelemre utal, 1971-ben Dr. Helmut Marko és Gijs van Lennep egy 22-es rajtszámú autóval hódította el a sikert. Akkor 222,304 km/órás átlagsebességet értek el, miközben 5225,313 kilométert tettek meg. Ezeket a rekordokat csak idén, 39 évvel később döntötték meg.