A Ford biztonsági mérnökei az USA-ban és Németországban több mint 12 000 alkalommal vetették alá virtuális és valós töréstesztnek az új Ford Focust, hogy próbára tegyék az autó technológiáit, amelyek feladata az utasok testi épségének megóvása baleset esetén.

12 000-szer törték össze az új Focust 1
12 000-szer törték össze az új Focust 21


A pár hónapon belül a hazai márkakereskedésekbe is megérkező új Focus teljes körű tesztsorozaton esett át, amelynek során számítógépes szimulációval vizsgálták az utasbiztonságot és az egész jármű viselkedését. E szimulációk mára olyan megbízhatóvá váltak, hogy lehetővé vált a valós töréstesztek számának jelentős csökkentése, amivel mérsékelhetők a fejlesztési költségek.

„Minden eddiginél komolyabb mértékben alkalmaztuk a számítógépes szimulációt” – magyarázta Matt Niesluchowski, a Ford biztonságtechnikai fejlesztésekért felelős vezetője. „Az így kapott eredményeket természetesen a valóságban is meg kellett erősítenünk; erre szolgálnak a töréstesztek, amelyek során megvizsgálhattuk az egyes rendszerek és a több száz alkatrész kölcsönhatásait.”

12 000-szer törték össze az új Focust 22


A Focus karosszériaszerkezetének 55 százaléka nagy szilárdságú acélból készül, míg a váz 31 százaléka ultraszilárd acélból vagy bóracélból épül fel. Ezen anyagok révén a kocsitest megfelel a várt biztonsági szintnek, de könnyebb, ami csökkenti a fogyasztást.

A Focusban számos új biztonsági innováció található, például a mellkasvédelmi funkcióval kiegészített vezetőoldali légzsák. Az új légzsák átalakított, ívelt hevederrendszere egy zsebet képez a mélyebben fekvő részen, így frontális ütközésnél csökkenti a mellkasra és a bordákra nehezedő terhelést. Ugyanakkor a Focus lesz a Ford első modellje, amelyben adaptív áramlású utasoldali első légzsák található. Ez a technológia oldalirányban vezeti el a légzsákot felfújó gáz egy részét. A kiáramlás mértékét az üléspozíciótól függően határozza meg az ellenőrző rendszer, így alkalmazkodva az utashoz.

Szintén újak az oldallégzsákok, amelyek alkalmazkodnak az ülésben helyet foglaló személy méretéhez, ahhoz igazítják a felfúvódás erejét. Így a kisebb személyek számára nagyobb biztonságot nyújt.