Akinek fogalma sincs, hogy mi az a Buick, ne magát hibáztassa. A GM négy megmaradt márkájának (Chevrolet, Cadillac, GMC, Buick) egyike mifelénk nem ismert, hazájában viszont szeretik, méghozzá egyre jobban. Tavaly másfélszer annyi Buickot vettek az amerikaiak, mint 2009-ben, megelőzve ezzel a Cadillacet is.
A nagy növekedésben két dolognak van fontos szerepe. Egyrészt egyre kevesebb GM márka marad, így a még létezők szolgálják ki a bezártak korábbi ügyfeleit is, másrészt az új Buicokok egy része amerikán kívüli technikával készül. Ilyen például a Regal, ami egy átmárkázott és krómmal alaposan megrakott Opel Insignia. De szeretik, tavaly kezdték a forgalmazását és több, mint 30 ezer ment el belőle.
Hasonló a helyzet az új Veranóval is. Ez egy számmal kisebb, mint a Regal, és a GM Delta padlólemezére (Chevrolet Cruze, Opel Astra) épül. Itt azért kisebb a hasonlóság, meg a méretek sem egyeznek, a Verano minden irányban nagyobb egy kicsivel. Krómból erre is jutott bőven, mint minden Buickra, de a detroiti bemutatón a hangszigetelést is kiemelték, a Verano állítólag a legcsendesebb limuzin lesz a kategóriájában.
Motorból persze csak nagyok jutnak bele. Az alap egy 2,4-es négyhengeres lesz 177 lóerővel és hatfokozatú automata váltóval, de lehet majd rendelni a kétliteres turbót is 220 lóerővel és hatos kéziváltóval. A Verano egyébként csak Amerikában új, a kínai piacon egy ideje már forgalmazza a GM, lehet, hogy azért ilyen sok rajta a króm.