Kanadában az Audi megkezdte az A1 összkerékhajtással szerelt prototípusának tesztelését. Az érkező új modell teljessé teszi az Audi quattro kínálatát, eddig ugyanis az A1 volt az egyetlen típus, amely csak elsőkerék-hajtással kapható.
Az egyelőre egyetlen darabban létező prototípusban nem a nagyobb modellekben (A4, A6, A8, Q5 stb.) megszokott Torsen központi diffrenciálmű juttatja a nyomatékot a hátsó tengelyhez, hanem mivel ebben az autóban nem hosszában, hanem keresztben van a motor, így a hasonló elrendezéssel készülő TT-nél és az A3-asnál alkalmazott Haldex-kuplungos megoldást alkalmazzák.
Vagyis egy elektronikusan vezérelt, hidraulikus többtárcsás kuplung aktiválja a hátsó tengelyt, de csak akkor, ha az első kerekek kipörögnének. Mindez pedig alacsonyabb fogyasztást eredményez, mintha állandóan hajtaná a hátsó kerekeket is.
Nemcsak az A1 kapja meg ezt a hajtást, de a pletykák szerint a jövőben a Volkswagen Polóban is feltűnik majd, amelyből valódi szabadidő-autót tervez a német gyártó. Jelenleg quattro hajtással 120 különféle variánst kínál az Audi a kompakt A3-astól az R8-as sportkocsiig.