Emeli a tétet a ZF, a sebességváltó-fejlesztő és -gyártó vállalat bejelentette, hogy kilencfokozatú váltót készítettek. Nem is csak az a hír ebben, hogy ez a világ első 9-fokozatú automata sebességváltója, hanem hogy ezt elsőkerék-hajtású autókhoz fejlesztette a német gyár.

Vagyis a Mercedes, BMW, Lexus drágább modelljei kilőve, mondhatnánk marad az Audi, ám a ZF azt is nyilvánvalóvá tette, hogy ezt a sebességváltót keresztben beépített motorokhoz készítették, így a négykarikás márka is majdnem teljesen kiesik, hiszen csak TT és az A3 modelljei felelnének meg.

Tekintve, hogy a ZF új üzemet hoz létre az Egyesült Államokban, Greenville-ben a gyártáshoz, könnyen elképzelhető, hogy Amerikába szállítanak majd. De nem szabad kizárni a Volkswagent sem, mivel a német konszern egyik üzeme alig pár száz kilométerre van innen, ahol többek között az új Passat is készül, ez pedig elsőkerék-hajtású és motorja is keresztben áll.

Az új sebességváltóról annyit árul el a ZF, hogy a hagyományos hatfokozatú egységekkel összehasonlítva nagyobb vezetési élményt kínál, miközben javítja az üzemanyag-fogyasztást. Kapcsolási ideje rövidebb és képes két fokozatot ugorva váltani.

Az autógyártók nagyjából egy évtizede kezdtek még inkább foglalkozni a sebességváltók jelentős fejlesztésével. Még 2003-ban a Mercedes volt az első, aki hétfokozatú sebességváltóval rukkolt elő, majd 2007-ben a Lexus az LS-t már nyolcsebességes szerkezettel kínálta. Ezt követőn mutatta be ZF saját nyolcfokozatú megoldását, amit azóta a BMW és az Audi modelljeiben használnak.

Még nyáron jelentette be a Mercedes, hogy dolgozik egy új kilencfokozatú sebességváltón, amely a sebességváltók határát jelenti majd. Elmondásuk szerint műszakilag sem nagyon lehet ennél feljebb lépni a személyautóknál, és a vevők sem fogadnának jól egy tízes váltót.